Hajrá, harmincas!

iho   ·   2016.10.24. 16:15
00kicsi

Különösen azért is érdemes a határidőket figyelni, mert a közelmúltban a székesfehérvári állomás felújítására juttatott uniós pénz második részleténél ismét felhívták a figyelmet: a páneurópai V. korridor délnyugat-magyarországi szakaszát 2018 végéig fel kell újítani. A jelenlegi rekonstrukció miatt a 30-as vonalon Szántód-Kőröshegytől Fonyódig kell a vonatok helyett buszra szállni az utasoknak, a tehervonatok kerülő útvonalon közlekednek.

A képek készültekor Szántód-Kőröshegy kijárati váltókörzetétől egészen Balatonszárszó bejáratáig fel van újítva a pálya. Balatonföldváron a peron épülget, igencsak lassan. Balatonszárszó állomásnak is nekiálltak, bontják a régi vágányokat és a peronokat. Innen Balatonszemesig már szintén megújult a vágány és a szemesi állomáson is serényen dolgoznak.

Rekonstrukciós munkék Szántód-Kőröshegyen. A képre kattintva galéria nyílik (a felszíni képeket Koncz Attila, a drónfotókat Retki Zoltán készítette)

Ami érdekes lehet, hogy az eredeti kiírásban Balatonszemes és Balatonlelle felső között épült volna dupla vágány, ezzel szemben most már Balatonszemes külterülettől volna csak kétvágányú a pálya. A kitérő a Tetves-patak melletti volt őrház után lenne, innen 1600 méterre van Balatonlelle felső bejárati kitérője. Innen Lelléig között az új síneket kell behúzni, Lellén még semmit sem csináltak, az ívkorrekció és az új peron építése még várat magára. Balatonboglárig már az ágyazat kész van, itt is csak a síneket kell behúzni. Boglártól Fonyódig meg még nincs látványosabb munkavégzés.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek