Hat Ludmillával gyarapodnak vasúttársaságaink
Nem mindennapi szállítmánnyal érkezett haza Ebenfurthból a GYSEV Púposa. Három piros dízelmozdonyt vontatott, amelyek Chemnitzből érkeztek. Korábban mind a három Ludmilla a Német Vasút (DB) állagában 233-as sorozat tagjaként üzemelt, ami annyit jelent, hogy az eredeti tizenhat hengeres dízelmotort a kétezres évek elején tizenkét hengeresre cserélték. A motor típusa viszont maradt ugyanaz a Kolomna, mint az eredeti Ludmillákban, csak picit ráncfelvarrott változatban. A motor pontos típusa 12-D49M, ahol az M a modernizálást jelenti.
Chemnitzben több használatból kivont Ludmillát is tárolnak, ezek közül válogatott a GYSEV és a Kárpát Vasút. Előbbi gépei a 233 289 és 233 536 pályaszámokat viselték Németországban, utóbbié a 233 441-es volt. A GYSEV mozdonyai a papírmunka elvégzését követően főműhelyi javítást kapnak, emiatt visszatérnek majd Németországba, várhatóan Cottbusba. A Kárpát Vasút gépe van a legjobb állapotban, de azért a hosszú tárolást követően ebbe is életet kell lehelni, és fel kell szerelni vonatbefolyásoló berendezéssel, mielőtt munkába állhatna. A céghez később egy másik mozdony is érkezik, a korábbi DB 233 249-es.
A harmadik vasúttársaság, amelyik a hírek szerint bevásárolt, a 010-es Nohabot is üzemeltető MTMG. Német internetes források szerint ők a 232 055 és a 232 453 pályaszámú Ludmillákat vették meg, amiket már el is szállítottak Lettországba, ahol nagyjavítást kapnak. Mivel ezekben még az eredeti dízelmotor található, azok helyére is minden bizonnyal az újabban gyártott tizenkét hengeres gépezet kerül.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!