HÉV: tuti vége, elővárosi vasút és villamos lesz helyette
– Az utazóknak nem jelenthet többletköltséget az agglomerációs közösségi közlekedés állami átvétele, és nem eredményezheti a menetrend romlását sem – hangzott el legfőbb törekvésként a szaktárca, az érintett települések vezetői és országgyűlési képviselői egyeztetésén hétfőn. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára Gyálon találkozott a főváros vonzáskörzetének helyi politikusaival, ahol az agglomerációs tömegközlekedés állami átvételének kérdéseit vitatták meg – tájékoztatta az NFM a találkozót követően az MTI-t. Ezeket rágták meg:
- az államtitkár ismertette, hogy a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei HÉV elővárosi vasútként fog üzemelni,
- a polgármesterek azt javasolták, hogy az átvételt követően a FUTÁR tájékoztató és a korszerű jegyértékesítési rendszer maradjon meg,
- megállapodtak arról, hogy a minisztérium folyamatosan tájékoztatja a Főváros Agglomeráció Önkormányzati Társaságot
– közölte az NFM.
A Fővárosi Közgyűlés január 27-i ülésén döntött arról, hogy a főváros legkésőbb március 31-éig tartja fenn az agglomerációs tömegközlekedést, mivel az állam 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást a szolgálgatáshoz. A kormány vállalta a feladat visszavételét. A döntés értelmében, ha a határidő lejártáig nem történik meg az átadás-átvétel, akkor az állam és a főváros ideiglenes megállapodást köt a költségek megtérítése mellett. A főváros a folyamat befejezéséig biztosítja a szolgáltatást. A kormány már korábban jelezte, hogy január 1-jétől kész viselni az agglomerációs közlekedés költségeit. Tarlós István főpolgármester február 5-én azt közölte, hogy az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről szóló alapmegállapodás várhatóan február 17-éig megszületik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!