Híd a folyó mellett
A századforduló villamosépítőinek figyelme már elég korán a pesti Duna-part felé fordult. A Budapesti Városi Vasút (BVV) második, 1889. szeptember 10-én átadott vonala az Akadémiától északra tartva, a Podmaniczky utcán át a Városligetig futott. Hat évvel később a rakpart déli végén, az Eskü (ma Március 15.) térről a Közraktár utcán a Boráros térre, majd a Nagykörúton át az Akadémiáig szerveztek új viszonylatot.
Az Erzsébet hidat 1903-ban adták át, ekkor kötötték össze a két végállomást egy egészen egyedi megoldással. Mivel a villamospálya akadályozta volna az akkor még valóban rakpartként (rakodópart) funkcionáló terület forgalmát, egy, a folyóval párhuzamos szegecselt hídszerkezetet építettek, amely alatt raktárakat és a partra felvezető lépcsőket alakítottak ki.
A panorámán kívül ez az alkotás az, ami egyedivé és mérnöki szemmel is csodálatossá teszi a vonalat, még ha ezt az utasok jó része talán észre sem veszi. A 2-es vonal frekventáltsága miatt mindig a nosztalgiamenetek kedvelt színhelye volt a nyolcvanas évek végétől a jelen Fény villamosáig.