Huh, végre vége a keletis vágányzárnak
Nagy szükség van a pálya karbantartására, örülünk, hogy foglalkozik ezzel a MÁV. A hétvégén a Keleti pályaudvaron és Kőbánya felsőn is végeztek ágyazatcserét, emiatt a fél pályaudvar és a két állomás közti jobb vágány is kiesett a forgalomból. A pályaudvar teljesítményét vonatlemondásokkal, járatok más pályaudvarra terelésével a lehető legjobban lecsökkentették, ezekről ebben a cikkünkben írtunk részletesen. Sajnos a vasúttársaság az utastájékoztatást a megelőző időszakban nem tolta túl, az interneten például csak két nappal a vágányzár előtt olvashattuk el a változásokat. De van ellenpélda is: a Zengő IC-n a héten a jegyvizsgáló többször is figyelmeztette az utasokat a várható kellemetlenségekre.
Az anyagolásban a Kárpát Vasút két Bobója és kotrógépek vettek részt, a Keleti pályaudvar ágyazatcserében érintett váltóit a szolnoki Kirow daruval emelték ki és vissza. A daruszerelvényt az 1-es Szergej mozgatta. Szintén látványos volt a Déli és a Nyugati pályaudvar élete a hétvégén. A plusz vonatok rég, vagy soha nem látott gépeket hoztak a két fejállomásra. A Nyugatiban a MÁV Nosztalgia Kft-nél bérmunkát végző A25 083-as Bobó is segédkezett a tolatási munkáknál!
A vágányzár vége, a hétfő reggel nem alakult túl jól sajnos, a Keletiben elromlott a biztosító berendezés. Emiatt – főleg a 120-as, szolnoki vonalon – 20-40 perces késések alakultak ki már reggel 8 óra előtt, 9 óra körül pedig már óra fölötti késések is előfordultak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!