Idén is Börgönd felé jár a lepsényi répavonat
A lepsényi cukorrépa-rakodás az egyik legbiztosabb pontja a répakampányoknak, minden évben jelentős mennyiségű zöldséget adnak fel innen Kaposvárra. A MÁV ÁFU, majd a MÁV Cargo korában a lepsényi répavonatok a balatoni vonalon haladtak Fonyódig, majd itt gépcsere után a 36-os vonalon folytatták útjukat Kaposvárra. A Rail Cargo Hungaria piacra lépésével a 36-os vonalat elkezdték elkerülni, járt ez a vonat kelenföldi fordulással a 30-as majd a 40-es vonalon, de Nagykanizsa felé is a 30-as majd a 41-es vonalon. Tavaly és idén a kanizsai fővonal és Székesfehérvár átépítése miatt ezek az irányok kevésbé preferáltak, kerülő után kellett nézni.
A 2014-es szezonban a szerelvények a Lepsény–Szabadbattyán–Börgönd–Sárbogárd–Dombóvár–Kaposvár útvonalon közlekedtek, és idén sincs ez másképp. A vonatokat Sárbogárdig Szergejjel továbbítják, Bogárdtól pedig valamilyen startos villamos gép veszi át a feladatot – jellemzően Gigant, esetleg Traxx (gonosz szerkesztői megjegyzés: 80-as, persze). A Szabadbattyán–Börgönd vonal domborzata miatt ezen a szakaszon a rakott vonatok élén előfogati mozdonyra is szükség van, vagy egy másik Szergej, vagy Csörgő.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!