Íme a Stadler Traverso!
A Flirt motorvonatplatformhoz tartozó, alacsonypadlós szerelvényekből első körben hat nyolcrészes és öt négyrészes készül. A Südostbahn még 2016 júniusában kötötte meg a százhetvenmillió svájci frank (negyvenhétmilliárd forint) értékű üzletet a Stadlerrel – vagyis egy vonat hossztól függően körülbelül három-ötmilliárd forintot kóstál. Az új szerelvények a 2019. decemberi menetrendváltással állnak majd forgalomba Sankt Gallen és Luzern között, régi, akár negyvenéves vonatokat felváltva. Az első kész szerelvény a szerződés aláírásától számítva két éven belül készült el, a gyártó és a felhasználó közötti remek csapatmunka eredményeként – írja a Railway Gazette.
Tavaly decemberben újabb tizenegy Traversót (az olasz eredetű kifejezés átkelést jelent) rendelt meg a SOB, ezek 2020 végétől szállíthatnak utasokat Zürich és Bázel, valamint Zürich és Locarno között a hagyományos Gotthard-vasútvonalon keresztül, melyet a SOB az SBB-vel partnerségben, közösen használ.
A Stadler szerint a magas minőségű motorvonatokkal egyedi járművekhez jut egy egyedi vonal. A százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű szerelvények alatt teljesen új tervezésű hajtott forgóvázak, valamint az eddigieknél könnyebb futó-forgóvázak dolgoznak, amiket könnyen ki lehet szerelni és vissza lehet helyezni, megkönnyítve ezzel a karbantartást. A súlycsökkentés pedig a számtalan ívet felfűző hegyi pályák elhasználódását hivatott redukálni. A SOB szerint a rézszínű festési mintázat értéket és szilárdságot hivatott jelképezni, az emberiség fejlődésének történetével szorosan összekapcsolva.
A Railway Pro szerint a belső teret az utasok egyedi igényeire szabták: a csendes zónákban zajmentesen lehet dolgozni, a családi részlegen a kisgyerekesek találhatnak elfoglaltságot, a turisták pedig hatalmas panorámaablakokon keresztül szemlélhetik a hegyvidéki tájak látványát. Lehetőség van sílécek, kerékpárok elhelyezésére is, a két büférészleg pedig segít csillapítani éhséget-szomjúságot. A nyolcrészes vonatok 359 ülést kínálnak, ezek közül hatvannyolc első osztályú, a négyrészeseken pedig 197 ülőhely található, huszonkét prémium fotellel. Mindegyik ülésnél találunk majd hálózati csatlakozót, az utastájékoztatásért pedig kocsinként négy-hét kijelző felel. A vonatokat természetesen akadálymentesítették a mozgássérültek közlekedése érdekében. A járművek vontatási és fedélzeti energiaellátási berendezéseit az ABB szállítja.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!