Indóház a tavaszelőre
Természetesen elsőként és mindenekfelett a Nohab. Karácsony előtt költöztették a 4-es Nohab orrát Tapolcára, az eseményt hatalmas mozdonyparádé és ünnepség kísérte. Hét Svédacéllal ünnepelték a tragikus véget ért Négyes hazatértét abban a városban, amely a vasútbarátok között a mai napig, mint Nohabváros szerepel.
Külhoni vasak után jöhetnek a hazaiak. Sokan sóhajtoznak, hogy a valaha nagyhírű magyar vasútijármű-gyártást űjra kell éleszteni, mert „a tudás még nem veszett el”. Azonban a rendszerváltás óta eltelt negyed évszázad nemcsak a szocializmus alatt kialakult gyári struktúrákat, hanem egy egész évszázadra visszatekintő rendszert is szétzúzott. Süveges László írása a buktatókra és a lehetséges kiutakra hívja fel a figyelmet.
Az utóbbi évek leglátványosabb pályafelújítási munkája zajlott a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton november és január között. Honlapunkon több esetben beszámoltunk a munkákról, Pavletits Péter a 2016-os legelső Indóházban mutatja be a PFT munkáját egy összefoglaló anyagban.
A határ túloldalán kalandozik városi vasúti rovatunk. Bihar vármegye volt székhelyén, Nagyváradon a teherszállító közúti vasút megelőzte a villamosközlekedés elindulását. A kezdetben gőzvontatású, majd villamosított városi iparvasúton izgalmas forgalommal és járműállománnyal találkozhatott az arra járó.
Posták a terepasztalon! Végre-valahára a háztáji barkácsolások korából kinőttek a főleg a budapesti elővárosi forgalomban közlekedő „posta” szerelvények modelljei, kis szériában ugyan, de megvásárolhatók a járművek, így végre a szolnoki ingákat is modellezhetjük otthon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!