Indul a dél-balatoni vasútvonal fejlesztése

iho   ·   2014.09.09. 14:14
delbal0

Ugyanakkor javulnak a menetrendszerű vasúti közlekedés feltételei is – erről Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter beszélt Siófokon.

A Kelenföld–Székesfehérvár vonalszakasz tavaly zárult rekonstrukciójával a Budapest és Siófok (Zamárdi) közötti utazási idő 105–114 percről 80–89 percre csökkent. A dél-balatoni vasútvonal fejlesztésével tovább rövidül a menetidő, és ütemessé válhat a menetrend. Szabadifürdő–Siófok–Zamárdi felső között új második vágányú szakaszok épülnek. Tizenhét kilométeren zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot, Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban összesen mintegy négy kilométeren zajárnyékoló falat telepítenek, így a Balaton part zajterhelése jelentősen csökken.

Gépláncot mindenkinek! A képre kattintva galéria nyílik! (fotók: MTI/Varga György)

A gyalogos átjárók és a közúti útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak az átkelési lehetőségek. Siófokon, a Vitorlás utcai új közúti aluljáró megépülésével a nyári forgalmi dugók mérsékelhetők, a különszintű keresztezés pedig tovább javítja a közlekedésbiztonságot. Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyeken magasperonná épülnek át a peronok, kényelmesebbé válik a fel- és leszállás.

Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter elmondta: „A magyar kormány stratégiailag kiemelt feladata a közösségi közlekedés színvonalának fejlesztése, ezen belül is a vasúti vágányhálózat korszerűsítése.

A PM 1000-es egy korábbi munkáján<br>(Szilágyi Károly felvétele)

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: – A kivitelező első ütemben a tizenegy napos éjjel-nappali munkavégzés alatt a PM 1000-es 2000 tonnás alépítmény-javító óriásgép segítségével átépíti a Siófok és Zamárdi felső vasútállomások közötti nyíltvonali szakaszt. A technológia a világ legkorszerűbb alépítmény-javítási eljárása, amely minőségben, hatékonyságban és gazdaságosságban is egyedülálló. A géplánc egyik legnagyobb előnye a hagyományos technológiákkal szemben, hogy a meglévő vágány alatt, annak elbontása nélkül végzi el az új alépítmény megépítését. Az 1115 méter hosszú gépóriás csapadékos időjárásban is folyamatosan tud dolgozni, huszonnégy órás munkavégzés esetén átlagosan 650–750 métert halad, ami a hagyományos technológia tempójának kétszerese. A gép a meglévő zúzottkőágyazat anyagát újrapattintással érdesíti, rostálja és mossa, így kiváló minőségű ágyazattal adja át a pályát. A védőréteg alsó 15–20 centiméteres részét újrahasznosított kőanyagból készíti el, ezzel nagymérvű helyszíni anyag-újrafelhasználást tesz lehetővé.

A 2015 nyarára befejezendő fejlesztést a Déli-part 2013 Konzorcium végzi, nettó 29,99 milliárd forint értékben az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával. A dél-balatoni vonal rekonstrukciós munkálatai forrás rendelkezésre állása esetén jövő ősztől a Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy szakasz átépítésével folytatódhatnak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek