Ismét egy vadul növekvő kínai légitársaság

iho/repülés   ·   2011.08.31. 09:08
China_Eastern_cimkep

A sanghaji központú légitársaság csaknem két és félmilliárd jüanos, vagyis 384 millió dolláros nettó profitot hozott össze a tavalyi kétmilliárd jüan alattihoz képest.

Az üzemi eredmény 18 százalékkal emelkedett, az üzemi költségek ugyancsak majd' 18 százalékos növekedése mellett. Természetesen ennek a légitársaságnak is az üzemanyagár okozta főképp a költségnövekedést, a kerozinért 33 százalékkal többet fizetett idén az első hat hónapban, mint a tavalyi hasonló időszakban.

A szállított utasok száma durván 33,25 millió volt, vagyis tíz százalékkal magasabb, mint 2010 első félévében, a gépkihasználtság átlag 78 százalékos volt. Érdekes viszont, hogy a teherszállítás alaposan esett, 7,3 százalékkal.

Az interkontinentális hálózat fő típusa az A330-as

A jó eredményeket a légitársaság elsősorban a belső forgalom erősödésével magyarázta, valamint előnyére vált a cégnek az egyesülés a Shanghai Airlines-szal. A China Eastern elnök-vezérigazgatója, Liu Shaoyong ugyanakkor felhívta a figyelmet arra is, hogy megmaradtak a „bizonytalan faktorok”: a globális gazdaság instabilitása és a változékony üzemanyagárak. A légitársaság idei teljes évi eredményét Shaoyong valamivel gyengébbre jósolta, mint amit a China Eastern 2010-ben elért.

A China Eastern 276 géppel repül, a Kínában szokásos vegyes felállásban, a keskenytörzsűek egy része B-737-es, nagyobbik hányada pedig A-320-as gépcsalád, illetve itt is repül a kínai gyártású Embraerek közül tíz, és van néhány Bombardier CRJ200-asuk is. A szélestörzsű gépparkban viszont három 767-esen kívül csak Airbusok szerepelnek, 20 A330-as és tíz négyhajtóműves 340-es. A kiterjedt belső útvonalhálózaton kívül erős a jelenlétük a lobális piacon, Azsáiba, Európába, Észak-Amerikába és Ausztráliába is repülnek.

Egy szép hosszú A340-600-as a China Eastern színeiben

Kapcsolódó hírek