Jön az első zöld-sárga Flirt!

iho   ·   2013.10.07. 17:44
00

A Stadler lengyelországi, siedlicei üzemében felszerelték a Szolnokon készült szekrényvázat, amely a 2012-ben megrendelt négytagú kontingens első példánya. Az új motorvonat a határról egyenesen Pusztaszabolcsra, a Stadler karbantartóbázisára megy, ahol a műszaki üzembe helyezés után a hatósági ellenőrzések következnek. Az átvételi próbát várhatóan Győr–Hegyeshalom között tartják meg, sikeres vizsgát követően az új jármű 2013 végén a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vonalon állhat forgalomba.

A képre kattintva galéria nyílik<br>(forrás: Stadler/GYSEV)

A négy motorvonat szállításáról 2012. április 12-én írták alá a szerződést, az első vonat érkezésének határidejét 2014 elejére tűzték ki. A tender első kiírása (ami győztes nélkül ért véget) a jelenleg közlekedő Flirt motorvonatoknál korszerűbb, kétáramnemű járművekről szólt, a második kiírásban a többletberendezések magas ára és a mindössze négy járműből álló flotta tervezési és engedélyeztetési költségei miatt lemondtak ezen extrákról. A nemsokára érkező jármű csak a biztosítóberendezésben (a GYSEV járművein Indusi működik) tér el a hatvan startos Flirttől.

Ez a négy motorvonat egyenként ötmillió nyolcvanháromezer euróba került, a beszerzés a Sopron–Szombathely-Szentgotthárd vonal felújítási projektjének része, az árat teljes egészében uniós forrásokból fizetik ki. A kocsiszekrényeken kívül Magyarországon készültek a kompresszorok, a fékberendezés és az utastájékoztató rendszer. A kocsiszekrénnyel a szolnoki üzem 2013. április 30-ra készült el, de első eleme már az új gyártócsarnok avatására, április 19-re készen állt.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek