Késve érhet Budapestre a BuBi

A tenderek kiírása hiányában az egész tervezet késésre ítéltetett, legalábbis a jelenlegi állapotok szerint. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) illetékese az Origónak adott válaszában elmondta, hogy heteken belül megjelenik a BuBi közbeszerzési hirdetménye, ami után a nyertes vállalkozóval 2013 nyarán írhatják alá a szerződést. „Ez alapján 2013 végére, 2014 első hónapjaira készülhet el a rendszer, azonban a közbeszerzéstől sok függ, ha megtámadják vagy eredménytelen az eljárás, az kockáztathatja ezt az ütemezést. Azon vagyunk, hogy ezen kockázatokat minimalizáljuk” – szól a BKK nyilatkozata.

A tervezet költségvetése az illetékesek szerint nem változott: a megvalósításhoz kicsivel több mint egymilliárd forint szükséges, melynek 85 százaléka uniós forrásokból érkezik. Azt, hogy milyen kerékpártípuson tekerhetnek majd a budapestiek és a turisták, egyelőre nem lehet tudni a közbeszerzés hiányában, és a használati díjak sem tisztázottak még. A legvalószínűbbnek az tűnik, hogy a regisztrációs díj megfizetése után az első harminc perc ingyenes lesz, ezt követően félóránként nő majd az összeg.
A Fővárosi Közgyűlés tavaly október végi döntésének értelmében évente 250 millió forintot fordítanak majd a közbringarendszerre, de reményeik szerint szponzorok bevonásával az összeg akár 20-50 százalékkal is csökkenhetne. A tervezet első ütemének megvalósulása után 75 helyszínen 1000 kerékpár várja majd a bérlőket.