Két Vectron rendel!
A Vectronok részei a Paribus Capital harmadik Paribus Rail portfóliójának. A hamburgi illetőségű kiadóház a mozdonyokat legalább három évre veszi bérbe.
A mozdonyok idén decemberben várható átadását-átvételét követően a Paribus Svédországba vezényli azokat, ahol személyvonatokat vontatnak legalább a 2016-os menetrendváltásig. A Siemens és a Paribus közti megállapodás opciójaként a lízing további három évre hosszabbítható meg egy olyan magánvasút-társaságnak, amely a mozdonyokat menetrend szerinti nagysebességű személyszállításban használná fel.
A 6400 kilowatt teljesítményű, kétszáz kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű Vectron AC mozdonyok egyaránt alkalmasak lesznek teher- és személyszállító vonatok továbbítására, akár szinkronüzemben is. Moduláris kivitelüknek köszönhetően könnyen módosíthatók a különböző országok eltérő műszaki elvárásainak megfelelő felhasználásra.
A skandináv ország vasúthálózatán a Siemens legifjabb mozdonycsaládjának gépei nem ismeretlenek, mivel egy teszt keretében a német gyártó egyik Vectronja már egy ideje „ablakos” és tehervonatok élén is megfordul. A hideg északi telek idején is végzett nyúzópróbának köszönhetően a Siemens fontos üzemeltetési tapasztalatokat szerzett a mozdonytípus viselkedéséről. A próbák bebizonyították, hogy a Vectron bármilyen időjárási körülmény között nagyon hatékonyan felhasználható. Az egyik alkalom során a 193 923 pályaszámú villamos gép egy körülbelül 2300 tonnás tehervonatot negyven kilométer per órás állandó sebességgel, homokolás nélkül fel tudott húzni egy hat kilométer hosszú, tíz ezrelékes emelkedőn – írja a RailColor.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!