Kiemelik a Costa Concordiát
Sokak meglepetésére nem a hajó üzemanyagának kimentését végző cég, hanem a Titan Salvage és a Micoperi nyerte a 12 hónapos munkát.
A Costa Concordia január 13-i végzetes balesetét követően a Smit BV-t bízta meg a hajó olasz tulajdonosa, hogy a tengerfenékre süllyedt hajó 17 tankjából kiszivattyúzza az üzemanyagot. A művelet január 20-tól március 24-ig tartott, a 2200 tonnányi olajszármazék eltávolításával egy időben tengervizet szivattyúztak a tartályokba, így a hajó helyzete végig stabil maradt. A Costa Crociere végig elégedett volt a munkálatokkal, így a legtöbben előre lefutottnak gondolták a hajó kiemelésére kiírt pályázatot. Ennek ellenére tíz céget hívtak meg a tenderre, a Smitten és a Titanon kívül a Donjon, a Fukada, a Mammoet, a Nippon, a Resolve, a Svitzer, a T&T, és a Tito Neri társaságot, ezek közül csak hat tett március 3-ig ajánlatot.
A pályázatok közül a hajó tulajdonosa, a Costa Crociere, annak anyavállalata, a Carnival Corporation, a London Offshore Consultants és a Standard P&I Club választotta ki a győztest. Végül az amerikai Titan kapta a feladatot, az olasz víz alatti építéssel foglalkozó Micoperivel közösen. Az amerikai cég nemrég elnyerte az amerikai haditengerészet harmadik flottája mentési munkáit is.
A kiírás szerint elsősorban a környezetvédelmet, a baleset kapcsán egyszerre híressé vált Giglio sziget idegenforgalmát és a biztonságot kell szem előtt tartani a kiemelés során. Az idegenforgalom védelme miatt az eszközöket nem is Giglión fogják tárolni, és a személyzet is Civittavecchiában fog lakni. Így a sziget kikötője szabadon marad, és a szállodák is fogadhatnak jól fizető turistákat, legalábbis a bírálók magyarázata szerint.
A hajó kiemelése után a tengerfenéket helyre kell állítani és növényekkel be kell ültetni, a járművet pedig Genovába kell vontatni. A munkálatok – amennyiben az olasz hatóságok engedélyezik – májusban már megkezdődhetnek, és előreláthatólag egy évet vesznek igénybe.
Előzetes számítások szerint a 291 méter hosszú, félig elsüllyedt hajó mentési költsége nagyjából megfelel a hajó eredeti árának, vagyis 550 millió dollárnak.