Kiírták a BuBi közbeszerzését
A tervezett működési modell szerint a nyertes vállalkozónak egész évben, napi 24 órán át üzemeltethető rendszert kell kiépítenie, a kerékpárok bármikor, automatikusan hozzáférhetők és visszahelyezhetők legyenek.
A BuBit rendszeres és eseti felhasználók is igénybe vehetik, az első félórás használatot ingyenesre tevezik. A rendszeres felhasználók regisztráció után BuBi-kártyát kapnak, az eseti felhasználók bankkártyával regisztrálhatnak a termináloknál, a használat idejére kauciót is terhel számlájukra a rendszer.
A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesznek az állomások, a rendszer első ütemben a dél-budai egyetemváros, a bel-budai Víziváros, a Belváros, Terézváros, Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótváros, Ferencváros, Józsefváros belsőbb területein épül ki, keleti határa pedig a Városliget vonalában lesz.
A tender győztesének feladata a gyűjtőállomások tervezése, 75 terminál kiépítése, a szoftverek és a mobiltelefonos alkalmazás kidolgozása. A terminálkora összesen 1500 úgynevezett dokkolót kell telepíteni, 1100 kerékpár számára.
A járművek beszerzésére is komoly feltételeket szab a kiírás. A kereskedelmi forgalomban kapható bicikliktől könnyen megkülönböztethető, strapabíró kerékpárokat kell beszerezni, amelyek férfiak, nők, alacsonyabb és magasabb termetű emberek számára egyaránt felhasználhatók. Feltétel a graffiti-álló bevonat, a tömlő és szelep nélküli abroncs, a külön működtethető első és hátsó fék, a váltó, a csomagszállításra alkalmas tároló, valamint a lopásvédelem. A rendszerhez karbantartó műhely és a bicikliket szállító járműpark is tartozik. A rendszer későbbi bővítése miatt a kiírás további 150 terminál kiépítését és 2200 kerékpár beszerzését tartalmazó opciót is magába foglal.
A Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer kialakítása projekt támogatási szerződését dr. György István főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója 2011. augusztus 26-án írta alá. A megvalósítást az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapja az Új Széchenyi Terv keretében közel 900 millió forinttal támogatja, az önrészt pedig Budapest Főváros Önkormányzata biztosítja a BKK számára – áll a BKK sajtóközleményében. A tender ajánlattételi határideje 2013. március 25.