Legalább 1424 méter új villamost vesz Budapest

iho   ·   2013.02.15. 13:20
00

Megjelent a közbeszerzési felhívás a kormánydöntés szerint 99,3 százalékban uniós forrásból megvásárlandó új budapesti csuklós villamosokra. A BKK kétféle hosszúságú, de egyébként műszakilag hasonló járműveket kíván beszerezni. A rövidebb, 32-36 méteres járművekből 25, a hosszabb, 52-56 méteresekből 12 az alapmennyiség, de további összesen 87 villamost is rendelhet a főváros.

Érdekesség, hogy a rövidebb járművekből önjáró, azaz adott szakaszon felső vezeték nélkül is utasokat szállítani képes példányokat is kínálni kell. A specifikációban egyebekben nincs meglepő: új gyártású, száz százalékban alacsonypadlós, kétoldalas ajtóelrendezésű, kétirányú közlekedésre alkalmas, normál nyomtávú, mindkét végén teljes értékű vezetőfülkével ellátott, teljes hosszban átjárható utasterű, 2400 milliméter névleges szélességű, teljesen légkondicionált, 600 volt névleges egyenfeszültséggel működő villamosokról van szó.

(fotó: Vörös Attila)

Az ajánlattevőknek április 3-án kell beadniuk pályázatukat. A szerződéskötést követően az első járművek 2014 végén érkezhetnek Budapestre, míg az utolsó járművek 2015 III. negyedévében állhatnak utasforgalomba írja közleményében a BKK. Mint ismeretes az EU mostani hétéves pénzügyi ciklusa idén ér véget, a támogatási pénzek felhasználására kétéves csúszás engedhető meg, ezért kell a projektnek 2015. végére lezárulnia.

Az értékelésnél az árnak 62 százalékos súlya lesz. A műszaki szakmai paraméterek 28 százaléknyit számítanak. Ezen belül a rövid és a hosszú jármű fajlagos (utasszámra és kilométerre vetített) vontatásienergia-fogyasztása segédüzemienergia-fogyasztás nélkül másfél-másfél százalékpont. Az utastéri járófolyosószélesség a legszűkebb keresztmetszetben 4,5 százalékpont. A fix utasülések aránya két-két százalékpont. A lábtartódobogós fix utasülések aránya 3-3 százalékpont. A kocsiszekrény és az alváz anyaga és az alkalmazott technológia két százalékpont. A sík utastéri padló 3,5 százalékpont. A többletajtók egy-egy százalékpont. A legnagyobb tengelyterhelés másfél-másfél százalékpont.

Az ergonómia és a megjelenés hat százalékot ér. (Itt az ülések szélességére, az alattuk rendelkezésre álló lábtérre és a rejtett világításra lehet pontot kapni. Meg arra, ha a kapaszkodó rozsdamentes acélból van.) Az önjárást biztosító fedélzeti egység ára két százalékot érhet, végül ugyanennyit a késedelmes, hibás vagy meghiúsult szállítást terhelő kötbér összegének önként vállalt növelése is.

Az új villamosokat az 1-es, 3-as, 19-es és 61-es vonalakon kívánják bevetni, derül ki a BKK közleményéből.

Kapcsolódó hírek