LOT-tervek: leépítés, kevesebb járat, kevesebb gép
Benyújtotta szanálási tervét a pénzügyi nehézségekkel küszködő LOT lengyel nemzeti légitársaság a szakminisztériumnak. A vállalat talpra állítását célzó tervekben van leépítés, járatmegszüntetés és gépvisszamondás is, olvasható a távirati iroda összefoglalójában.
A Gazeta Prawna című lap beszámolója szerint a központi adminisztrációban 360, a légi személyzetnél 320 fős elbocsátást terveznek. Fokozatosan megszüntetik a közeli külföldi városokba – például Bécsbe – közlekedő járatokat, a belföldieket pedig teljes egészében a LOT-hoz tartozó Eurolot veszi át.
Az újság úgy tudja, hogy a társaság felmondja a brazil Embraer repülőgépgyárral 29 gép lízingelésére kötött szerződést és helyettük meg nem nevezett számban Boeing 737-800-asokat szerez be. A légitársaság egyébként többnyire Embraerekkel jár Budapestre is.
Visszamondják továbbá három Boeing 767-es lízingelését, a hosszú távú járatokat azzal az öt Dreamlinerrel akarják megoldani, amelyek az év végéig érkeznek a LOT-hoz. Mint ismeretes, a társaságnak jelenleg két 787-ese van, de ezek a típus letiltása miatt nem közlekedhetnek, viszont a LOT lesz az első, amely a reptilalom után géphez juthat, mert a harmadik Dreamliner lesz a feltehetően már a hét végén repülő kísérleti példány, amellyel a szükséges módosításokat tesztelik.
A LOT mintegy 66 százaléka az államé, további közel 25 százaléka azoknak a cégeknek a tulajdonában van, amelyek a LOT átalakításán dolgoznak. A fennmaradó valamivel kevesebb mint 7 százalék a munkavállalók kezében van. Az állam tavaly decemberben 400 millió zloty tőkeinjekciót juttatott a cégnek, ennek engedélyezését Brüsszel egy megfelelő átalakítási terv elkészítéséhez kötötte.