Lufthansa-German Wings: a nagy kiszervezés
A Lufthansa lezárta a nagy szerkezetváltás egyik fontos folyamatát, csütörtökön átadta a German Wingsnek az utolsó olyan európai hálózati járatát, amely nem a frankfurti vagy müncheni központokból indul, illetve nem oda érkezik.
A kiszervezés a legnagyobb átalakulás a légitársaság történetében, a tervet 2012 decemberében hozták nyilvánosságra, az új German Wings 2013. július elsején indult, mostanra pedig 115 vonalat vett át az anyavállalattól, olyan járatokat, amelyek üzemeltetése a vegyes (diszkont/hagyományos) modellben lehet gazdaságos. A csütörtökön átadott járat a Düsseldorf–Zürich volt, az átvett vonalak közül ötvenkettő kiinduló vagy érkezési pontja Düsseldorf.
Idén júliusban alakul meg a „Wings” brand részeként, az LC/vegyes modell szerint működő új Euro Wings, amely az eredeti koncepció szerint a regionális vonalakon működne: jelenleg huszonhárom Bombardier CRJ900-ast üzemeltet, de ezeket a gépeket idén februártól 2017 márciusáig A320-asokkal váltják le, tizenhárom kerül át a jelenlegi Lufthansa-állományból és tíz megrendelt gépet szállít le a gyártó.
Ez a légitársaság Németországon kívüli bázisrepterekről működik majd, és a turistaforgalom bonyolításában a német–török SunExpress lesz a partnere. A közös cég indítja el A330-asokkal a Lufthansa-csoport low-cost interkontinentális hálózatát, elsőként floridai, Indiai-óceáni és dél-afrikai célpontokra, három 310 személyre berendezett A330-200-assal.
A nagy hatótávolságú Euro Wings flottát hét ilyen gépre szeretnék 2017-ig felfejleszteni, és az új German Wings modelljéhez hasonlóan ezeken a járatokon is választhat az utas a low-cost, az economy és a prémium-osztály jegyei és szolgáltatásai közül (Best, Basic és Smart márkaneveken).
Elsősorban az Öböl-menti társaságok konkurenciájával szemben veti be a Lufthansa a hagyományos hálózat új első osztályú kabinjait ötcsillagos kialakításban: a flotta átépítése 2015 első negyedévében kell, hogy befejeződjön.
Az új Business-osztályoké a második, a Premium Economy elrendezés véglegesítése a harmadik negyedévtől lesz elérhető valamennyi hosszú távú járaton. A szélestörzsű flottához az óriásgépek kategóriájában két A380-as és négy Boeing 747-8-as áll szolgálatba, a cargo-flottát pedig két, ugyancsak új 777F erősíti.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!