Lufthansa helyett fapados légitársaság!

iho/repülés   ·   2012.09.20. 10:30
cim5

A Germanwings egyesül a Lufthansa nagy hubokon kívüli európai és belföldi szektorával, csatlakozik a Eurowings flottája is: az új cég jövő év január elsejétől indul, de a nevéről még nem döntöttek – jelentette be a német óriás-légitársaság vezére. Cristoph Franz szerint a low-cost Germanwings és a nagy Lufthansa-központokat, Frankfurtot és Münchent elkerülő, a point-to-point belföldi és európai hálózatot működtető szolgálat egyesülése „hatalmas lehetőség a hatékonyság növelésére”.

A Lufthansa direkt járatai Frankfurton és Münchenen kívül...

Az új légitársaság központja Köln lesz, és ezzel gyakorlatilag egy cégbe vonják össze a Lufthansa és low-cost leányvállalata európai és belföldi hálózatának jelentős részét. Sőt, mivel a Lufthansa keskenytörzsű flottájából való 35 géphez és a Germanwings 32 A319-eséhez hozzáadják a Eurowings 23 Bombardier CRJ-900-asát is, így az új légitársaság kilencven géppel kezdi majd meg működését, és 18 milliós utasforgalommal számol az első évben.

...plusz a regionális Eurowings...

Franz az új céggel kapcsolatban minőségről és gazdaságosságról beszél a közleményben, arról, hogy az egységes vállalkozás profitábilisan tudja repülni a belföldi és európai vonalakat, az alkalmazottak számára pedig megnyílik a lehetőség állásaik megtartására a Lufthansa-csoporton belül. Mint emlékezetes, a nemrég zajlott Lufthansa-sztrájksorozatnak épp az volt a fő követelése a béremelésen kívül, hogy a légitársaság mondjon le külső alkalmazottak bevonásáról a Frankfurton kívüli bázisok működésébe.

...a low-cost Germanwings bázisán: így áll össze az új légitársaság

Az új társaság a globális trendeknek megfelelően tehát gyakorlatilag low-cost modell szerint veszi át és működteti a Lufthansa rövid és közép-hatótávolságú, Németországon, illetve Európán belüli hálózatát.

Mint arról többször írtunk, a diszkontcégekbe való járatkiszervezés jelenti több nagy légitársaság számára az egyetlen lehetőséget arra, hogy az egyébként ráfizetéses rövidebb és kisebb terhelésű útvonalakon is profitábilissá váljon a szolgáltatás. A KLM, a Finnair és az Air France is hasonló lépésre készül Európában, ugyanezt a módszert követte az Ibéria az Ibéria Expressz beindításával. Sőt, a Lufthansa bejelentésével gyakorlatilag egy időben közölte az Air Canada vezére is, hogy cége low-cost légitársaságot alapít.

Kapcsolódó hírek