Már megint a metróalagút!
A „végtelen történet”, amely a 3-as metró pályájának, járműveinek felújítását már évek óta kíséri, újabb fordulatot vett. Három és fél éve Népliget metróállomás mennyezetének burkolata szakadt be, nem kis felzúdulást keltve. Sokan akkor a TEK Pongrácz úti telephelyére szállított repülőgéptörzset nevezték meg okként: a gyenge födém a nehéz szállítmány súlyát nem bírta ki. Az akkori indoklás szerint a legfeljebb kilenc tonna tengelynyomású speciális teherautó nem okozhatta a burkolóelemek leesését, főleg, hogy nem sokkal azelőtt egy nehezebb szállítmány gördült végig az alagút fölött, különösebb gond nélkül.
Nemrég a HVG – a Népszabadság nyomtatott kiadására hivatkozva, és a metróalagút felújítási költségeinek növekedését, költségvetésének áttervezését alapul véve – a metróalagút veszélyességéről cikkezett, megemlítve egy, a Városházán azonnal titkosított FŐMTERV-jelentést is. A lényeg a lap szerint, hogy – szó szerint idézve – „súllyed az alagút”. Továbbolvasva kiderül, hogy a kéreg alatti szakasz fődémje az, ami süllyedhet, súlyos statikai problémák miatt. A felújítás így csak a Kisföldalatti 1995-ös nagyrekonstrukciójához hasonlóan, a födém megbontásával végezhető el, ez indokolja a költségek növekedését. Szintén a Népszabadság cikkéből derülhet ki az is, hogy a FŐMTERV 2015 végére készíti el a teljes kivitelezési tervet, a tendert 2016-ban írhatják ki.
A BKV rövid közleményben cáfolta a megjelent híreket. A FŐMTERV engedélyezési terveiben – hogy titkosak-e, vagy sem, erre nem tértek ki – a födém megerősítése nem szerepel, a tervezői vizsgálatok alapján az alagút műszaki állapota ezt nem indokolja, süllyedésről sincs szó.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!