Marad a Talentnél az ÖBB
A megállapodás értelmében az ÖBB százötven három-, és szintén százötven négyrészes vonathoz juthat a Talenteknek az InnoTranson a napokban bejelentett legújabb generációját képviselő Talent 3-asokból; előbbiek hetvenöt, utóbbiak száz méter hosszúak lesznek.
A százmillió euró értékű alaprendelés huszonegy négyrészes motorvonatra szól. A járművek a nyugat-ausztriai Vorarlberg tartomány S-Bahn-járatain fognak közlekedni; a közszolgáltatási kötelezettséget nemrég ítélte oda az ÖBB-nek a tartomány kormánya. Az első szerelvényeket a tervek szerint 2019 áprilisában veheti át a vasúttársaság. A Tirol tartományra szóló szolgáltatási szerződés jelenleg még tárgyalás alatt van, azonban valószínűleg ott is Talent 3-asokon lehet majd utazni. A keretszerződésben foglalt teljes mennyiség lehívása esetén az utolsót a szerződés aláírásától számított öt éven belül kell szállítania a gyártónak – írja az International Railway Journal.
A kontraktusnak köszönhetően az ÖBB a következő években jelentős mennyiségben frissítheti villamosmotorvonat-flottáját, miután a Siemenstől első körben százegy, összesen pedig kétszáz háromrészes Desiro ML-t vásárol; a vonatok egy része a Bécs környéki S-Bahn-vonalakon, a többi pedig vidéki regionális Cityjet-járatokon teljesít majd szolgálatot. A Talent 3-asokkal a vasúttársaság akár a belföldi regionális járatok gerincét jelentő egyáramnemű, 4024-es sorozatú, első generációs Talenteket is elkezdheti nyugdíjazni, de határátlépő regionális vonatokon is hasznosíthatja az új szerelvényeket.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!