Megszorít a Start!

iho/vasút   ·   2012.02.26. 20:38
A gazdasági hírportál szerint február 24-én, pénteken közölték a MÁV-Starton belül tágabb körben az április ritkítások tényét. Az újabb „reform” fő célja a gazdaságtalanul, 2-3 kocsival közlekedő, dízelvontatású vonatok kiváltása lenne, ezért minél több Bz motorkocsit csoportosítanának át a mellékvonalakról. Áldozatul eshet a Palóc InterCity csúfnevű, Budapest Keleti–Aszód–Balassagyarmat vonat is, és megszűnhet több, az ütemes menetrenden felüli vonat. A 2010 óta újra megnyitott vonalak bezárása politikailag lett volna vállalhatatlan, az ezeken közlekedő vonatok ritkítását (5-6 helyett 2 vonatpár naponta) még könnyebben el lehet adni az utazóközönségnek. Ezzel az átszervezéssel sor kerülhet az elöregedett gördülőállomány jó részének selejtezésére, és kitolódhat a tervezett mozdony- és kocsibeszerzések időpontja is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.