Mérföldkőhöz érkezett az elsőajtózás

Istvánfi Péter   ·   2013.09.22. 08:29
00

Egészen idáig csak kis- és közepes forgalmú járaton alkalmazták az elsőajtózást, de szeptember 14-étől a 178-as, 21-étől pedig a 100-as vonalon is bevezették a sofőr általi jegyellenőrzést. A tapasztalatok vegyesek, a Rákóczi úton járó 178-asnál rendszeresen előfordul, hogy az elsőajtózó kocsi feltartja a mögötte érkező 7-es buszcsalád sűrűn közlekedő tagjait. Előfordult, hogy a Ferenciek terén nyolc(!) csuklós várt, hogy beállhasson végre a megállóba.

Tömegjelenet a 178-ason<br/>(fotók: Kemsei Zoltán)

A vásárvárosba közlekedő 100-ason egyelőre működik a dolog, pedig jelenleg éppen rendezvény zajlik a területén. Igaz maga a járat is különleges abban, hogy a legintezívebb utascsere a két végállomáson történik, ahol jelenleg 8-10 biztonsági vigyáz a rendre.

A legnagyobb várakozás a 95-ös járatot előzte meg, persze nem a képen látható óhegyi szakasz miatt

Sokan szkeptikusak voltak a 95-ös járat miatt is, a Pongrácz úti részutazó-közönsége miatt. Megjegyeznénk, hogy ennél sokkal rosszabb környékeken is működik az elsőajtózás, például Miskolcon. Emiatt a bevezetést itt intenzív kampány előzte meg, már napokkal korábban minden buszon ellenőrök utaztak, méghozzá ajtónként egy-egy.

Az első napok tapasztalatai pozitívak, persze az igazi megmérettetés majd hétköznap lesz. Az elsőajtózás bevezetésével együtt megállókat is átneveztek a vonalon, a Szlávy utcából Márga utca lett, a Sibrik Miklós útból pedig Venyige utca.

Az átnevezett Szlávy utcai megálló

A jövő héttől tovább folytatódik az elsőajtós rend bevezetése: 28-ától a 72-es és 74A trolibuszokon, október 5-étől a 122-es és 200E vonalakon, 19-étől pedig a 26-os vonalon lehet majd kizárólag az első ajtón felszállni.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.