Mi a helyzet Tárnokon?

Vörös Attila   ·   2012.07.22. 19:00
400

A DSE konzorcium (a szlovák Doprastav a.s., a cseh Subterra a.s. és a magyar EuroAszfalt Kft. kezdőbetűiből összeállított mozaikszó) 2011. április 13-án kötött szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-vel a 30a vonal Kelenföld–Tárnok szakaszának felújítására.

A feladatok között van Nagytétény és Tárnok vasútállomás teljes vágányhálózatának átépítése az alépítmény erősítésével, a víztelenítés megoldásával. Emelt peronokat és Tárnokon gyalogos aluljárót is építenek.

Tárnokon jelenleg csupán a már újjáépített első és a harmadik vágányon járhatnak a vonatok, utasforgalmat pedig csak az elsőn bonyolítanak le. Számos kitérőt kicseréltek már, a vágányokon jelenleg is dolgoznak. A magasperonok már megépültek, a napokban a perontetőt szerelik.

Az új kitérők beemelésére használt Kirow daru egyelőre végzett, az MVÁ (Magyar Vasúti Áruszállító Kft.) Bobója szerda délelőtt Aszódra húzta<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

A villamos felsővezeték rendszer átépítése már készen van Tárnokon, csakúgy, mint a térvilágítás átépítése. Az új kitérők télen már fűthetőek lesznek. A pályaépítési fázisok követésére új ideiglenes biztosítóberendezést telepítenek. Az állomásépület mellett létesítendő P+R parkoló kialakítása jelenleg is folyamatban van.

Augusztus 27-ig Tárnokon az I.2, I.4, I.12 és az I.14 sz. kitérőkön kitérő irányban 20 km per órás, az állomás valamennyi vágányán pedig 40 km per órás technológiai sebességkorlátozás van érvényben.

Kapcsolódó hírek