Nagy mozgás Kalocsán
Mióta 2012. június elsején megérkezett az első tehervonat a Glencore Foktőn felépült növényolajgyárába, újra felpezsdült az élet a kalocsai vasútállomáson. Mindennaposak a hosszú, legalább tizennyolc tartálykocsiból álló tehervonatok, amelyekben a készterméket szállítják többnyire Németországba.
A Kiskőrös–Kalocsa (153-as vonal) vicinálison 2007 márciusa óta szünetel a személyforgalom, ez persze sejtjük, mit jelent. A mezőgazdasági fejlesztések miatt 2012-re a MÁV használt anyagból felújította a pályát, valamint a kalocsai HM-iparvágány folytatásaként négy kilométeres új iparvágányszakaszt építettek a növényolajgyárhoz.
A gyár vasúti kiszolgálását a DB Schenker Rail Hungária Kft. végzi. A cég német eredetű (BR290-es) mozdonyokkal továbbítja a tehervonatokat Kiskőrös és Kalocsa között, és szintén ezekkel a gépekkel tolatnak a növényolajgyár területén is.
Ilyen egy rakott tartályvonat a keceli szőlőskertek alatt, nézzék meg videónkat!
A tartályvonatok mellett az alapanyagot szállító gabonás szerelvények is érkeznek a gyárba. Az olajos magvak sajtolása után a dara nem vész kárba, többek között takarmányként lehet hasznosítani. A napraforgódarát a kalocsai vasútállomáson rakják vagonokba, ezek célállomása több nyugat-európai és hazai állomás.
A szemes terményt szállító kocsikat Kiskőrösön a tartályvonatokhoz csatolják, az üres vagonok nem irányvonatnyi mennyiségben érkeznek. A folyamatos rakodást a mindennapos vasúti kiszolgálás teszi lehetővé, a DB Schenker tulajdonképpen az ország egyik legnagyobb és legrendszeresebb tolatós tehervonatát közlekedteti a 153-as vonalon.
A tehervonatok továbbítását Kiskőrös és a nyugati határállomások (főleg Hegyeshalom) között az LTE magán-vasúttársaság végzi.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!