Nagyobb problémák nélkül zajlik a vonatpótlás Budapest és Hatvan között
Egy bő hete tart a pályarekonstrukciós munka a Budapest–Hatvan (80a) vonalon, amely miatt Pécel és Aszód között és pótlóbusszal kell utazni. Az intercityk helyett a Keleti pályaudvar és Hatvan között pótlóbuszok járnak, a többi vonat helyett ugyancsak buszokkal kell utazni eltérő szakaszokon. Az IC-pótlók jellemzően tartják a menetrendet, csak egyszer-egyszer fordult elő, hogy a reggeli vagy délutáni csúcsidőben az M3-as be-, illetve kivezető szakaszán feltorlódott kocsisor miatt tíz-tizenöt perccel hosszabb menetidővel jártak.
Nagyobb fennakadás, késés a február 5-ei, rákosi felsővezeték-szakadást leszámítva nem történt. Az eltelt egy hét alatt a pótlóbuszok többnyire nem voltak zsúfoltak. Az Isaszeg környéki nagyobb utasforgalom miatt előfordult, hogy Isaszegnél nem mindenki fért fel, ezért az arra közlekedő buszok számát a csúcsidőben növelték. Az útbaigazításhoz, tájékozódáshoz komoly segítséget jelentett január 30-tól február 5-ig az állomásokon és környékükön tevékenykedő harmincnyolc hosztesz, kilencvenhárom diákmunkás és ötvenezer szórólap.
Az S80-as személyvonatok csak a Keleti pályaudvar és Pécel, illetve Aszód és Hatvan között közlekednek. A kimaradó szakaszokon pótlóbuszok viszik az utasokat. Bejáratódott az útvonal az elővárosi utasok esetében is, főként a naponta ingázóknál. A Pécel–Hatvan szakaszon közlekedő gyors pótlóbuszokat főként a Hatvanból Egerbe és Sátoraljaújhelyre gyors- és sebesvonatokkal utazók veszik igénybe, ez a pótlóbusz közvetlenül csatlakozik a Hatvanból induló gyors- és sebesvonatokhoz.
A Keleti pályaudvar és Pécel közötti, illetve az Aszód–Hatvan viszonylatban közlekedő vonatok a vágányzári menetrend szerint, a reggeli csúcsidőszakban néhány perccel hosszabb menetidővel tették meg az utat a pótlóbuszos átszállások miatt. A hatvani csomópont most átszállási helyként működik, ezért a hatvani állomáson a MÁV-Start erősítette az utastájékoztatást.
Az eddig beérkezett tapasztalatok és az utasoktól érkezett észrevételek azt mutatják, hogy a széles körű egyeztetések, szakmai előkészítések eredményesek voltak. Nagyobb fennakadás, késés nem volt, a pótlóbuszokon nem alakult ki tartós zsúfoltság. Az utasok megszokták a változást, türelemmel viselik az átszállás miatti esetleges kényelmetlenséget. A jegyváltások száma nem csökkent, ami azt bizonyítja, hogy az utasok a vonatpótlás ellenére is a vasutat választják. Az előző hétfőhöz képest február 4-én tizennégy százalékkal kevesebb helyjegyet váltottak, 3-án, vasárnap viszont húsz százalékkal többen utaztak az IC-ken, mint az azt megelőző vasárnap. Az elmúlt hétvégén az utazások száma elérte a korábbi hétvégi forgalom mértékét. A jegyváltásoknál nincs visszaesés, ami azt bizonyítja, hogy a pótlóbuszos közlekedés ellenére is a vasutat választják az utasok a Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely, illetve Eger viszonylatban, valamint a budapesti elővárosi vonalszakaszon.
A 80a vonalon különféle viszonylatokon naponta nyolc-tízezren utaznak, a vágányzárral kapcsolatban az ügyfélszolgálathoz harminchét megkeresés érkezett, melyek alapján további finomhangolásokat végeztek a vasúti és pótlóbuszos közlekedésen, valamint az utastájékoztatás esetében.
Az utasok továbbra is tájékozódhatnak a közlekedésről a MÁV-csoport megfelelő oldalán ide kattintva, az eligazodást térképek és a gyakran ismételt kérdésekre adott válaszok is megkönnyítik. A felújítások ideje alatt érdemes figyelemmel kísérni az állomásokon elhelyezett hirdetményeket, útbaigazító táblákat, térképeket, a hangos utastájékoztatót, valamint a Mávinform Facebook-oldalát. A módosított menetrend a MÁV-csoport honlapján, a vágányzári hírek között érhető el. Az utasok tájékozódhatnak a Vonatinfó alkalmazásban és a Mávdirekt telefonos ügyfélszolgálatánál is a +36 (1) 349-49-49-es, illetve a +36 (20/30/70) 499-49-99-es telefonszámon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!