Nohabbal az északi partra
Mint a régi szép időkben: GM-EMD motor duruzsolása verné fel a balatoni csendet, a Nohab ablakos vonatát fotósok hada várná a löszfalnál, az alagútnál, Füreden.
A MÁV-Startnál valakinek az az ötlete támadt, hogy nyáron újra Nohab vigyen vonatokat a Balaton északi partjára, hadd örvendezzenek a vasútbarátok, különösen a svéd mozdony népes rajongótábora. És ha már a régi időket idézzük, legyen étkezőkocsi is a szerelvényben, noha a Start egy éve lemondott róluk a belföldi forgalomban. Jeles évfordulók is apropót adnak: fél évszázada koptatják a Svédacélok a magyar síneket, és az Utasellátó is a hatvanötödik évét tapossa.
Egyéb tekintetben teljesen rendes menetrend szerinti vonatokról lenne szó, tehát normál jeggyel lehetne rajtuk utazni. Sőt, még gyorspótjegy sem kellene ezekre!
Az ötlet mindenkinek tetszett, úgyhogy remélhető, hogy megvalósul, bár információink szerint végleges döntés még nem született, az összes adminisztrációs akadály még nem hárult el. A pályafenntartásnál szolgáló 17-es a kiszemelt, a Start őt bérelné, vagy más megoldást keresnek, például nyárra átkerülne a gyakorlatban már a Startba olvadt, de jogilag még önálló MÁV-Trakció állományába.
A nyári szezon szombatjain és vasárnapjain napi legalább egy, de a tervek szerint inkább két gyorsvonatpárt húzna a 17-es. A Start a mostani szezonban érdekes újítással jelentkezik a 29-es vonalon. Háromféle távolsági vonatot is bevezetnek, amelyek részben Budapestet kötik össze az északi part településeivel, de lesznek keletre és nyugatra is meghosszabbított járatok.
Ezek a kategóriák valahol a vonatnem és a nevet kapó járatok között vannak, hiszen megállásaik egymástól is különböznek, ugyanakkor egy nap azonos irányban több azonos elnevezésű vonat is lesz. Úgy tudni, ezek közül a főváros és Tapolca között járó Tekergő gyorsvonatokat vinne Nohab. (A Tekergők Székesfehérvár és Balatonfüred között a Katicáknál ritkábban, de a Kék hullámoknál sűrűbben állnak meg.)