Púpos, Szergej, Bobó a dorogi irányvonaton
Bár a Dorog-környéki teherforgalom már messze nem a régi, az esztergomi Suzuki-gyárnak köszönhetően rendszeresek a vidéken a combos tehervonatok. Az autóvonatok szinte minden nap közlekednek, ahogy az alapanyagot szállító kocsikat és egyéb szórt kocsikat szállító kiszolgáló tehervonatok is. A környék teherforgalmát a 4-es vonalon szolgálják ki, itt elenyésző a személyforgalom, beférnek a tehervonatok. A budapesti, 2. számú fővonalon ez már nem mondható el. Amikor nemrég a 4-esen hosszabb vágányzár volt, egy hétig a Suzuki-vonat a 2-esen járt, de csak éjjel fért el.
A Dorog melletti ipari parkban működő Preymesser raktár szolgálja ki a Suzuki acéllemezigényét. Néhány kocsi szinte minden nap megfordul a Preymessernél, de keddenként egy 15–20 kocsis irányvonatot is kiraknak. A vonatot a GYSEV Cargo közlekedteti végig a GYSEV mozdonyaival. Almásfüzitőig valamilyen villamos mozdony húzza a szerelvényt, onnan a 4-es vonalon pedig dízel, általában a kéttagú Púposflotta egyik tagja. Nagyon ritkán a Púpost két Bobóval kell helyettesíteniük.
A Preymesserbe nagyon ritkán a Rail Cargo Hungáriának is van irányvonata. A szerelvény tömege miatt a Komárom–Tokod–Esztergom/Dorog viszonylaton egyeduralkodó remot Dácsiák már nem alkalmasak a feladatra, így nagyobb gépet, Szergejt kell keríteni. Idén már egyszer volt ilyen vonat, ezt a Komáromban vendégeskedő hatvani 127-essel továbbították.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!