Szerintünk lesz vasút nyárra!

Vörös Attila   ·   2015.05.28. 18:45
30bs_IMG_2527__150526

A nemcsak rehabilitációval, de komoly fejlesztéssel, kapacitásnöveléssel járó pályafelújítás során Szabadifürdőtől némi siófoki hiánnyal Zamárdi felsőig épül új, kétvágányú pálya. Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban négy kilométernyi zajvédő fal és tizenhét kilométer zaj- és rezgéscsillapító ágyazat épül. Korszerűbbé, biztonságosabbá alakítják át a közúti és gyalogosátkelőket, a siófoki Vitorlás utcánál közúti aluljáró épül. Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyeken a peronok magasperonná épülnek át.

Turcsi kukucskál a félkész zajvédő fal mögül<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók és videó: Vörös Attila)

A vágányzár 2014 szeptemberében kezdődött, de a vágányzár nélkül elvégezhető munkákat már augusztusban elkezdték. A harminchárom kilométer hosszú szakasz felújításának befejezését 2015 nyarára időzítették, hogy a szünidei hatalmas forgalom már az új pályán mehessen. A dél-balatoni vonal rekonstrukciós munkálatai ősztől a Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy szakasz átépítésével folytatódnak.

A Balaton Déli partján futó vasútvonalán legutóbb ötven éve volt átfogó korszerűsítés, azóta a pálya állapota sok helyen jelentősen leromlott. A 30-as vonal felújítására 2013 nyarán írtak ki közbeszerzést. A Lepsény–Szántód-Kőröshegy között szakasz átépítésére irányuló közbeszerzési eljárás 2014 májusában eredményesen lezárult, a nyertes a Déli-part 2013 Konzorcium. 29,99 milliárdot költhetnek, ezt a Közlekedés Operatív Programból és a Kohéziós Alapból finanszírozzák.

Nagy erőkkel épül a felsővezeték a második vágány fölött Szabadifürdő és Zamárdi között

A 30-as vonal átépítésének martalékából leginkább a 35-ös vonal húzhat hasznot, a fővonalból kikerülő, még használható betonaljakat, síneket a 35-ös vicinális állomásain depózzák, hogy majd egyszer beépítsék. A 30-as felújításánál számos vasútvállalat dolgozott, a Rail Cargo Hungaria és a Train Hungary hatalmas anyagmennyiséget mozgatott meg, elsősorban zúzott követ Uzsáról Siófokra. Az anyagolásnál az RTS, a Kárpát Vasút és a Train Hungary dízelmozdonyai dolgoztak, Herkules, 2143-as, Bobók, Nohab, a kék Szergej, Sulzerek... A kitérők emelésénél dolgozó daruvonatot és magukat a kitérőket szállító szerelvényeket pedig főleg remot Dácsiákkal továbbították Kaposvár felől.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek