Tehervonat járt Ferihegyen
A Liszt Ferenc repülőtér iparvasútján nagyon ritka a forgalom, csupán évi néhány alkalommal érkezik tartálykocsikban üzemanyag, de ez is csak pár éve. A reptéri iparvasútra hosszú kihagyás után először 2014-ben érkeztek tehervagonok. A reptér az üzemanyag-ellátás biztonságának növelése céljából 600 ezer euróból felújíttatta az iparvágányokat, és kiépítette a lefejtőállomást. Bár a repülésnél használt kerozin a leghatékonyabb módon, csővezetéken érkezik a Dunai Finomítóból, az üzemanyag-ellátás és a repülőtér üzemeltetésének biztonságát javítja, ha egy ettől független szállítási módra is fel vannak készülve.
Péntek éjjel újabb kiszolgálásnak lehettünk tanúi Ferihegyen. A Kárpát Vasút 052-es Bobója hozta a Slovnaft tizenegy kocsis szerelvényét Ferencvárosból (Pozsonytól odáig a Rail Cargo Hungaria továbbította a vonatot). Ferihegy megállónál a reptéri utat a szokott módon rendőrök is biztosították, a vonat közlekedését az iparvágányon pedig végig lekövette néhány rendőrautó a reptéri biztonsági őrségen túl.
A vonatot az éjszaka során kirakták a lefejtőállomáson. Ide egyszerre három vagon fér el, így a Bobó is a reptéren maradt és 2-3 óránként cserélgette a kocsikat. A tartálykocsikat reggel 9 órára fejtették le, majd a vonat összeállítása után a Bobó visszavitte a szerelvényt Ferencvárosba.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!