Új Tisza-híd, megerősített 62-es: jóváhagyott projektek

iho   ·   2013.09.12. 14:00
cim_m4

A kormány jóváhagyta az „M4 autópálya Abony–Fegyvernek új Tisza-híddal” című projektet, valamint annak 2015. december 31-e után felmerülő költségei biztosítását – olvasható a TTG friss hírlevelében.

Az M4 gyorsforgalmi út Abony–Fegyvernek közötti, 28,945 kilométeres szakasza az M4–M8 autópálya csomópontja után kezdődik, és a Törökszentmiklós keleti csomópont után fejeződik be. A projekt összköltsége mintegy 181 milliárd 812 millió forint.

A folyamatban lévő feltételes közbeszerzési eljárások eredményeként, a nyertes ajánlattevővel szükséges támogatási szerződés megkötése, illetve az ezzel kapcsolatos kötelezettségvállalás megtétele a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatóságának (KOPIH) feladata.

A Közlekedéstudományi Intézet grafikája a jövő hálózatáról

Az első építési szakasz kiemelt része többek között a Zagyva folyó feletti híd és a 32. számú főút csomópontjában megvalósítandó komplex pihenő kivitelezési terveinek elkészítése. A második építési szakasz tartalmazza egy – Szolnoktól északra épülő – új Tisza-híd kivitelezési munkáinak és kiegészítő tervezési feladatainak elvégzését – különös tekintettel a Tisza-folyó jobb parti ártere, valamint a folyó feletti híd kiviteli terveire.

A folyamatban lévő feltételes közbeszerzési eljárások eredményeként, az NFÜ-nek a nyertes ajánlattevőkkel azonnal meg kell kötnie a szerződéseket. A nemzetgazdasági, illetve a nemzeti fejlesztési miniszternek a 2014–2020 közötti időszakban Magyarország számára elérhető uniós források felhasználása keretrendszerének tervezése és kialakítása, valamint a közlekedés fejlesztését célzó operatív program előkészítése során figyelembe kell vennie a projektre előirányzott költségeket.

(forrás: ingatlan.net)

A kormány ugyancsak jóváhagyta a „62. számú főút fejlesztése M8 (új Duna-híd) Székesfehérvár közötti szakaszainak kiépítése” című nagyprojektjavaslat támogatását is. Az Európai Unió csatlakozási szerződésében ugyanis Magyarország vállalta, hogy a 30 ezer kilométeres országos közúthálózat 7400 kilométeres kiemelt részén – a vonatkozó uniós irányelveknek megfelelően – lehetővé teszi a 115 kN egyes tengely- és 180 kN-os kettős tengelyterhelésű, 440 kN össsz-gördülőtömegű tehergépjárművek korlátozás nélküli forgalmát.

Magyarország a KÖZOP keretében valósítja meg a 62-es főút esetében a burkolat megerősítését, így a szerződésben vállalt kötelezettség teljesíthető. Az ehhez megítélt támogatás nettó összege mintegy 21 milliárd 304 millió forint. A kormány ezzel egyidejűleg elrendelte, hogy a javaslat támogatási kérelmét az NFÜ 2013. október 15-i határidővel nyújtsa be az Európai Bizottsághoz.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek