Újra érzem a balatoni lázat

iho/vasút   ·   2016.07.11. 16:15
400px_katica_deli_vitezy

Az éppen költöztetés és felújítás alatt álló Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója körülnézett az északi parton: a Katica-sebesek dugig, tucatszám álló utasokkal, késésekkel. Az általa kipróbált Katica tizenkét perc késéssel indult Balatonkeneséről, ami a Déliig megháromszorozódott: a végeredmény harmincnyolc perces restancia.

Vitézy Dávid Facebookra feltett fotója jól illusztrálja a Balaton és a főváros közötti jelentős utasforgalmat

„Az a helyzet, hogy bármekkora is legyen a dugó az M7-esen, a 2 óra fölötti menetidő minden, csak nem versenyképes – főleg egy álló utasnak 2000–2500 forintért. Az uniós nagyberuházások nem oldanak meg minden gondot: betartható menetrend, alaposabb kapacitástervezés, jobban szervezett forgalomirányítás, korrekt utastájékoztatás és rugalmas árazás nélkül nem lehet előrébb lépni. Ráadásul a telekocsik, meg az előbb-utóbb megjelenő magán távolsági buszok ellen így nehéz lesz versenybe szállni” – írja Vitézy egy Facebook-bejegyzésben.

Jelenleg, azaz július tizenegyedikén hétfőn délután három óra magasságában a 30-as vonal tele van negyed-fél órát késő vonatokkal, a MÁV-Start Vonatinfó térképe biztosítóberendezési meghibásodás és forgalmi ok miatti késésről ír egyes vonatok esetében, a MÁV-Csoport oldalán azonban egy szó nem esik semmilyen, a balatoni vonalakat érintő problémáról. A teljes MÁV-hálózaton délután három órakor 285 vonat közlekedett, összesen 1181 perc, azaz közel húszórányi késéssel (átlagban minden járatra jut négy és fél perc késés).

Mondhatnánk, hogy a déli parton megint kezd összedőlni a ravatal, de a tíz–harminc perces késések mostanában a napi rutin részévé váltak. A képernyőmentés július tizenegyedikén, délután három óra körül készült

Az előző zavarhoz még huszonnégy órát sem kell visszamenni: vasárnap az északi és a déli parton is gond volt a menetrenddekkel. Előbbi vonalon egy Kék Hullám-sebesvonat gázolt traktort Csajág és Polgárdi között, negyven–hatvan perces késéseket okozva, a Lepsénytől Szántód-Kőröshegyig felújított, és idén ősztől Balatonszentgyörgyig tovább korszerűsödő déli parton pedig félórás késések tették próbára az utasok idegeit egy biztosítóberendezési hiba miatt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek