Újra érzem a balatoni lázat
Az éppen költöztetés és felújítás alatt álló Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója körülnézett az északi parton: a Katica-sebesek dugig, tucatszám álló utasokkal, késésekkel. Az általa kipróbált Katica tizenkét perc késéssel indult Balatonkeneséről, ami a Déliig megháromszorozódott: a végeredmény harmincnyolc perces restancia.
„Az a helyzet, hogy bármekkora is legyen a dugó az M7-esen, a 2 óra fölötti menetidő minden, csak nem versenyképes – főleg egy álló utasnak 2000–2500 forintért. Az uniós nagyberuházások nem oldanak meg minden gondot: betartható menetrend, alaposabb kapacitástervezés, jobban szervezett forgalomirányítás, korrekt utastájékoztatás és rugalmas árazás nélkül nem lehet előrébb lépni. Ráadásul a telekocsik, meg az előbb-utóbb megjelenő magán távolsági buszok ellen így nehéz lesz versenybe szállni” – írja Vitézy egy Facebook-bejegyzésben.
Jelenleg, azaz július tizenegyedikén hétfőn délután három óra magasságában a 30-as vonal tele van negyed-fél órát késő vonatokkal, a MÁV-Start Vonatinfó térképe biztosítóberendezési meghibásodás és forgalmi ok miatti késésről ír egyes vonatok esetében, a MÁV-Csoport oldalán azonban egy szó nem esik semmilyen, a balatoni vonalakat érintő problémáról. A teljes MÁV-hálózaton délután három órakor 285 vonat közlekedett, összesen 1181 perc, azaz közel húszórányi késéssel (átlagban minden járatra jut négy és fél perc késés).
Az előző zavarhoz még huszonnégy órát sem kell visszamenni: vasárnap az északi és a déli parton is gond volt a menetrenddekkel. Előbbi vonalon egy Kék Hullám-sebesvonat gázolt traktort Csajág és Polgárdi között, negyven–hatvan perces késéseket okozva, a Lepsénytől Szántód-Kőröshegyig felújított, és idén ősztől Balatonszentgyörgyig tovább korszerűsödő déli parton pedig félórás késések tették próbára az utasok idegeit egy biztosítóberendezési hiba miatt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!