Újra Tapolcán duruzsolt a Tízes
Szeptember második szombatjának reggelén a Déli pályaudvar területét gyanúsan sok vasútbarát lepte el. Többen fényképezőgéppel, a gyereket karonfogva araszoltak a második vágány felé, ahol a „Tízeske” öt Bhv-kocsi előtt várakozott az indulásra. Kiglancolva, tisztán és üdén, ötven éves korát meghazudtoló eleganciával fogadta a csodálatára érkezőket.
Menetrend szerint, 9 óra 25 perckor indult a tapolcai emlékmenet, rövid szerelvényének utasai között az Nohab-GM Alapítvány meghívottaival és pártolóival, lelkes vasútbarátokkal és családtagjaikkal, egykori nohabos mozdonyvezetőkkel és barátaikkal, akik az egyik, máig legsikeresebb mozdonytípussal kapcsolatos emlékeik felidézésével töltötték az utat.
Az első, kelenföldi megállás után vonatuk Székesfehérvárig szinte repült a frissen felújított 30-as vonalon, régmúltból ismerős pályán, ismerős utasokkal. Eközben vasútfotósok szinte valamennyi útátjárónál, és érdekes műtárgynál megörökítették a Tízest.
A székesfehérvári állomás első vágányára bejáró retrójáratot kisebb tömeg várta a peronon, majd hajszálpontosan tartva a menetrendet, továbbindult a Balaton északi partja felé. Az akarattyai alagútban már tapsolt a látványtól és a büfé kínálatától felvidult utazóközönség, Balatonkenese felé ereszkedve pedig kisebb konvojnyi autóból filmezték a Nohabot.
Később készülődni kezdtek az M61 004-es 1999. június 4-én történt, badacsonylábdihegyi balesetére emlékezők. Előkerültek az addig papírba csomagolt virágok, amelyeket az utasok kidobáltak az ablakon a 004-es vesztőhelyén, ahol lépésben, hosszú kürttel haladt a különvonat.
Tapolcán csak rövid időt töltött a ritkán odalátogató gép és vonata, majd tológépnek ráállt a 478 324-es is, amely a szerelvényt a ma már teljesen néptelen zalahalápi rakodóra kísérte, ahol a rendszerváltás előtt szinte hetente rakodtak ki- és be katonai tehervonatokat. Itt még készült néhány különleges fotó, az egykor szebb napokat látott rakodóvágányok mellett, illetve egy csoportkép a túra valamennyi résztvevőjével, mielőtt visszatértek Tapolcára, majd onnan Budapestre.
Meglepetésünkre ezen a napon egy másik Nohab, az M61 019-es is tiszteletét tette a 29-es vonalon: munkagépeket továbbított Békéscsabáról Ukkra.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!