Vácrátótra látogatott az új GYSEV-Flirt

Vörös Attila   ·   2018.01.29. 21:15
80097_P1291006_180129_

A Magyarországon új típusként megjelenő vasúti járművek engedélyeztetési eljárása során szinte mindegyik gép ellátogat Veresegyházra és Vácrátótra. A két állomás közelében levő útátjáróknál a biztosító berendezés szakértői vizsgálják a vonatok együttműködését, hatását a pályamenti infrastruktúrára. Mire egy vontatójármű megkapja minden engedélyét, szinte biztos, hogy megvizsgálják a 71-es vonalon, de elviszik Galgamácsa, Cegléd és Pusztaszabolcs felé is – ez utóbbiról nemrég egy visszaemlékezésben írtunk.

Veresegyházon mozog a GYSEV Flirt3-asa. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Január 29-én a GYSEV legújabb motorvonat-sorozatának egyik gyöngyszemét, a 435 502-es pályaszámú Flirt3-as szerelvényt vitték el a 71-esre. A motorvonat Rákosról indult el reggel, majd a körvasút és Rákospalota-Újpest után fordult Veresegyház felé. Az első méréseket az állomás előtti pályaszakaszon végezték, a Flirt többször is visszatért ide. A veresegyházi mérések befejeztével a vonat Vácrátótra csattogott tovább a vicinális jellegű pályán, itt a vasútállomás és Csörög megálló közti fénysorompós útátjárónál vizsgálódtak a biztberesek. A Flirt egyet Vácon is fordult, máskor csak Vácrátótról ugrott ki két személyvonat között az átjáróig. Végül a GYSEV szerelvénye Vác felé távozott, majd a fővonalon visszatért Rákosra.

Máriaudvar és Csörög között csorog a motorvonat Vácrátót felé

Magyarország első Flirt3-asait 2016-ban rendelte a GYSEV, a már (náluk is) bevált régi típusú motorvonatok mellé. A vadonatúj Stadlerek első példánya 2017 novemberében érkezett Magyarországra, ezt várhatóan 2019 januárjáig követi a további kilenc szerelvény. A Flirt3-asok az orrkialakításon túl (a TSI-nek – Interoperabilitási Műszaki Specifikációk – megfelelően) méretükben is eltérnek kissé elődeiktől, 2,8 méterrel hosszabbak, és 208 ülőhelyen foglalhatnak helyet az utasok. Alkalmasak azonban a hagyományos vonatokkal szinkronban közlekedésre, így várhatóan izgalmas vonatösszeállításokkal is találkozhatunk majd, ha máskor nem, próbafutásokon. A 21,7 milliárd forintos, száz százalékig IKOP-támogatással beszerzett motorvonatok első példányai jelenleg a típusengedélyhez szükséges próbafutásokon vesznek részt.

* *

Fotós kollégánk cégeknek és magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek