Megérkezett a GYSEV első Flirt3-asa
A nyugat-magyarországi és részben ausztriai regionális vasúttársaság még 2016 nyár végén rendelt újabb tíz villamos motorvonatot a Stadlertől a meglévő négy plusz hat Flirtje mellé az Integrált Közlekedési Operatív Program (IKOP) keretében. A 21,7 milliárd forint értékű beszerzés százszázalékos uniós támogatással zajlik.
Az új szerelvények orr-része jelentősen eltér a megszokott gömbölyű formától, mivel már csak a motorvonatcsalád legújabb, harmadik generációját képviselő vonatok felelnek meg a legfrissebb szabványoknak és Interoperabilitási Műszaki Specifikációknak (TSI).
A részben Szolnokon gyártott 435-ös sorozat első fecskéjét szeptemberben, a lengyelországi TRAKO 2017 vasúti kiállításon és vásáron mutatta be a GYSEV és a Stadler. A már közlekedő Flirtöknél 2,8 méterrel hosszabb, 77,1 méteres egységeken 208 ülőhely (194 fix, tizennégy lehajtható) található, legnagyobb üzemi sebességük százhatvan kilométer per óra, százhúszra harminckilenc másodperc alatt gyorsítanak fel. A jármű kilencven százalékban alacsonypadlós, a hagyományoson felül akadálymentesített illemhellyel is rendelkezik, így az esélyegyenlőségi normákat maximálisan teljesíti. A 435-ösök alkalmasak a szinkronüzemre a vasúttársaság 415-ös sorozatú Flirtjeivel, így a GYSEV rugalmasan szolgálhatja majd ki velük az utasforgalmi igényeket.
Mivel a Flirt3-as teljesen új típusnak számít a hazai vasútvonalakon, hosszú, több hónapig tartó tesztsorozat szükséges a típusengedély megszerzéséhez. Az első szerelvény várhatóan 2018 elején állhat forgalomba. A tizedik Flirt3-as a tervek szerint 2019 januárjában érkezhet a GYSEV-hez, majd pár héten belül már utasokat is szállíthat.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!