Vágányzárak, idegen kocsiszínek, temetői forgalom
Október 12-én, szerdán indul a vágányzár a Salgótarjáni utcában, emiatt ismét változni fog a 28-as és 37-es villamosok forgalmi rendje. A 37-es villamos Hidegkuti Nándor stadion és Élessarok között fog közlekedni, a stadion és az Őrház megállóhely között ráadásul egy vágányon. Itt a Baross kocsiszín Tátráival lehet majd utazni. A 28-28A villamosok a kieső Népszínház utcai és Maglódi úti kapacitás pótlására sűrűbben járnak majd. Késő este, amikor a 28A jelű villamos már csak 20 percenként jár, a Népszínház utca 10 percenkénti kiszolgálására egy ideiglenes, 28C jelű betétjárat indul Blaha Lujza tér és Kőbányai út 21. között. A felújítás várhatóan november 11-ig tart.
A Salgótarjáni utcai villamospálya igencsak megérett a felújításra. Az év eleje óta az Élessarok irányába a Fiumei út és a MÁV X. kapu megállóhely között már csak óránként tíz kilométeres sebességgel (igaz, ellenkező irányban hússzal ami szintén nem túl nagy sebesség) mehettek a villamosok, próbára téve ezzel a vezetők és az utasok idegeit is. Mindemellett az 1-es,1A, 4-es és 6-os villamosok kocsiszíni útvonalaként is szolgál ez a szakasz. Emiatt ezeknek a viszonylatoknak a kocsiszíni meneteit is komolyan érintik a munkálatok. Az 1-es és 1A villamosok ezért jórészt Angyalföld kocsiszínből állnak majd forgalomba, de a reggeli és a délutáni csúcs között néhány szerelvény Ferencvárosba fog majd beállni. A Nagykörútra is ismét besegítenek a hivatalos búcsúztatásuk óta már többedszer visszatérő csatolt Ganz csuklósok. A hat szerelvény Baross kocsiszínből áll majd forgalomba, de csak a reggeli és a délutáni csúcsban lehet majd „nosztalgiázni” velük. A Combinók a Hungária körúton keresztül mennek majd ki a Nagykörútra, de kerülővel, a Mester utcán keresztül. Kora reggel a Mester utcai összekötővágányon, majd a szokásos módon, a Blaha Lujza téren keresztül állnak ki a villamosok.
Október 15-én, szombaton a Boráros téren cserélik ki a megálló és a Soroksári út közötti íveket, amelyek szintén eléggé leromlott állapotúak. Emellett az Ipar utcánál levő csúcs felőli összekötővágányt is megszüntetik, mivel az a vágóhídi HÉV-műhely felszámolása óta értelmét vesztette, ráadásul feleslegesen lassítja a forgalmat. A Vágóhíd felé így csak a 24-es villamos fog járni. Mivel a 2-es villamos Boráros tértől északra eső része nem lesz megközelíthető a Haller utca felől, ezért Ferencvárosból a Nagykörúton keresztül a Jászai Mari téren át állnak majd ki a villamosok a 2-es vonalára. Mindemellett Kelenföld ismét segítséget nyújt, három kocsi fog majd onnan kiállni szintén a Jászai Mari téri összekötővágány segítségével. A felújítás bő két hétig tart, október utolsó napján indul a forgalom teljes hosszában a 2-es villamoson.
Október végén, Mindenszentek és Halottak napja alkalmából a temetőket érintő járatokat ismét sűrítik. Idén a 37-es villamos vágányzára miatt nem lesz 37B jelzésű villamos, helyette a 28-28A sűrűbben, 4-6 percenként fog közlekedni, továbbá a Hidegkuti Nándor stadion és az Élessarok között közlekedő 37-es villamos meghosszabbított útvonalon, Új Köztemető, Kozma utcáig jár majd. Emiatt ismét visszatérnek a Maglódi útra a Ganzok, a 37-esen ugyanis Ferencváros és Száva kocsiszínek csuklós villamosai fognak közlekedni.