A BAA feladta Stanstedet, Qatar-részesedés a BAA-ban

iho/repülés   ·   2012.08.22. 10:24
cim

Az eddigi tulajdonos feladta a jogi háborúskodást: a British Airport Authority, BAA nem fog fellebbezni a legutóbbi bírósági döntés ellen, belenyugszik, hogy Gatwick és Edinborough után Stanstedet is el kell adnia.

A céget a brit Versenybizottság (a magyar Versenyhivatal megfelelője) kényszerítette arra, hogy a monopólium felszámolásának jegyében a birtokában lévő repülőterek egy részét adja el. Két értékesítésre sor is került eddig, Stansted esetében azonban a BAA megpróbálta az összes eddig lehetséges fellebbezési fórumon metámadni a döntést. Most azonban mégis lemondott az utolsó szintről.

A BAA közleménye szerint továbbra sem tartja jogosnak a döntést, mert nézete szerint Versenybizottság nem ismerte fel, mennyire más a funkciója a cég birtokában maradó Heathrow-nak és az eladásra kijelölt másik londoni reptérnek, Stanstednek. De mivel belátja, hogy ezesetben „hiábavaló minden érvelés”, lemond az utolsó jogi lehetőségéről.

A BAA birtokában marad a továbbiakban Heathrow mellett Glasgow, Aberdeen és Southampton repülőtere. Stansted Londontól északkeletre fontos low-cost és charter-légikikötő, egyebek mellett a Ryanair első számú londoni bázisa, évi forgalma 17 millió utas. A Ryanair már bejelentette: nagyon örül annak, ha a jelenlegi tulajdonos eladja a repteret.

Mindeközben egy másik érdekes hír is napvilágot látott, ami lehet, hogy összefüggésban van az eddigiekkel, és azzal, hogy Stansted elvesztéséevl a cég értéke jelentősen csökken: a BAA spanyol többségi tulajdonosa, a Ferrovial 1,4 milliárd dollárért eladja részesedése húsz százalékát a katari alapkezelőnek, a Qatar Holdingnak. A spanyolok a megegyezést kísérő közleményükben arról beszéltek, hogy az üzlet révén erősebben  fókuszálhatnak új befektetési területükre, a latin-amerikai piacra. A Qatar viszont épp annak fontosságát hangsúlyozza, hogy belép az értékes brit piacra.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.