A CityElefantokba is beszerelik az ETCS rendszert
A Cseh Vasutak háromszáznegyven járműbe tervezi telepíteni az európai vonatbefolyásoló rendszer fedélzeti egységét.
A Cseh Vasutak fontos döntést hozott az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer elterjesztésében, ugyanis mind a nyolcvankét 471-es sorozatú CityElefantjukat felszerelik az ETCS rendszer fedélzeti egységével. Az erre vonatkozó versenypályázat értéke 1,322 milliárd korona, azaz 17,85 milliárd forint. Ez azt jelenti, hogy járművenként 16 millió koronába (216 millió forint) kerül az ETCS fedélzeti rendszerének a beszerelése. A 471-es sorozatú kétszintes villamos motorvonatok főleg a prágai és ostravai elővárosi forgalomban közlekednek. A vonatokat 1999 és 2013 között gyártotta a Škoda Vagonka Ostravában. A szerelvények éppen egy fiatalító kúrán esnek át, wifit, konnektorokat kapnak,és egyéb korszerűsítéseket végeznek rajtuk.
A Cseh Vasutak elég erőteljesen elkezdte az egységes európai befolyásoló berendezés beszerelését a járműveibe. Egyszerre több tender is fut, néhányat ismételten ki kellett írni. Az árajánlatok azonabn egyre csak nőnek, úgy ahogy közeledik 2025, amikor is ETCS rendszer nélkül a fő vasúti korridorokon már nem lehet majd közlekedni Csehországban. A vonatbefolyásoló rendszer fedélzeti egységének beszerelésére pályázat van folyamatban hét railjet (becsült érték 2,75 milliárd forint), hét pendolino (becsült érték 4,35 milliárd forint), húsz 380-as sorozatú mozdpony (becsült érték 7,3 milliárd forint) esetében. De például régebbi motorvonatokba (842-es sorozat) és vezérlőkbe (954-es sorozat) is tervezik a beszerélüket. Január végén pedig újabb két tender látta meg a napvilágot: a 640-es és 650-es sorozatú sínpárducok, valamint a 750.7-es sorozatú Búvárok felszerelésére. Az árajánlatok pedig továbbrs is nőnek, a Regio- és InterPanterek esetében, ami összesen 51 járművet jelent, már 935 millió korona, amely 12,6 milliárd forint. Így már járművenként 243 millió forintról beszélhetünk. Tizenkilenc Búvárt pedig 311 millió koronáért (4,2 milliárd forint), azaz mozdonyonként 16 millióért (216 millió forint) szerelnek fel ETCS rendszerrel.
Az árak részben azért is nőnek, mert kevés olyan vasútipari vállalat van, amelyik alkalmas az ETCS vonatbefolyásoló rendszer fedélzeti egységének beszerelésére. Az egyik ilyden csehországban az AŽD Praha, vagy a ČD Telematika, akik így lényegében egymás között osztják le a lapokat.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!