A forradalom 560 pillanata

Istvánfi Péter   ·   2013.10.05. 13:00
00x

Az oldal ismét egyedülálló képekkel gazdagodott: az unalomig ismételt 56-os fényképek után végre lehetőség van megismerni a forradalom hétköznapjait, érdekességeit, különlegességeit. Nagy Gyula a MÁV Tervezőintézeténél dolgozott fotósként, a forradalom kitörésekor azonban nem puskát, hanem kamerát ragadott. És fotózott. Mindig, minden körülmények között. Jellemző, hogy még a légópincében kuporogva is kattintgatott.

Fotóinak segítségével olyan helyszínekre is eljuthatunk, ahová a többi tudósító nem mert, vagy akar elmenni. Például a december 4-i Nőtüntetésről, valamint a másnapi fekete zászlós tüntetésről ezek az első fennmaradt fényképek. Képeinek segítségével a felborított, összefirkált villamosok, a sebesültszállítóként használt buszok mellett a forradalom hétköznapi, átlagos embereit is megismerhetjük.

Sebesültszállító Ikarus 60-as a Ferenciek tere sarkán<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(a képek forrása a Fortepan-archívum, képazonosító: 39963)

A fotós Nagy Gyula életéről, és a fotók kalandos történetéről bővebben a Fortepan-blogon olvashatnak.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.