A környezetvédelem jegyében
Jövő év elején beköszönt az Euro 6-os korszak, vagyis minden olyan új gyártású busznak teljesítenie kell ezt a környezetvédelmi normát, amelyet az Európai Unióban helyeznek forgalomba. A nagyobb gyártók már bemutatták az új előírásoknak megfelelő modelljüket, de ezt a következő néhány hónapban valószínűleg a többi (aktív) gyár is meg fogja tenni, hiszen az idő vészesen közeleg.
Ezentúl a Solaristól is rendelhetők Euro 6-os buszok, a dízel változatok DAF és Cummins, a CNG-sek csak Cummins motorral. Az első bemutatópéldányba, egy Urbino 18-as csuklósba a DAF MX11 típusú, 271 kilowatt teljesítményű, 10,8 literes dízel erőforrása került – a belső térről egyelőre nem közölt képeket a gyár, de a motortorony mérete vélhetően nem változott.
Úgy tűnik, hogy lassan beindul az érdeklődés a cég elektromos buszai után is: a bemutató midi az osztrák Klagenfurtba, a standard, 12 méteres pedig a németországi Braunschweigbe került, a közelmúltban pedig Düsseldorf rendelt két 12 méteres példányt. Hannoverhez hasonlóan itt sem ismeretlenek a lengyel buszok, hiszen már 78 fut belőlük, ebből hét hibrid.
Az új elektromos Urbinókba – amelyeket jövőre adnak át – 160 kilowattos, négypólusú aszinkronmotor kerül majd, a tetőn elhelyezett lítium-ion akkumulátorok 210 kilowattórások lesznek, a nemrég a Volvo által is bemutatott megoldáshoz hasonlóan ezeket is pantográffal lehet majd feltölteni. A Solaris emellett egyébként másik két megoldást is kínál, ha a vevő úgy kéri: hagyományos, plug-in („bedugós”) módszerrel és indukciós hurokkal is tölthetők az elektormos Urbinók, a hajtásláncot szintén a kívánság szerint, a megállótávok, domborzati viszonyok, utasterhelés, üzemidő stb. figyelembevételével hangolják be a gyár mérnökei.