A Lufthansa bevásárol: harc a nagy üzletért
A Boeing és az Airbus is megkezdte a tárgyalásokat a német légitársasággal nyolc széles törzsű és 100 egyfolyosós, keskeny törzsű gép megvásárlásáról, adja hírül a Flightglobal. A cég felügyelőbizottsága adott engedélyt a megbeszélések megkezdésére.
A társaság jelenleg vegyes flottát üzemeltet mindkét kategóriában, a keskenytörzsűek közül azonban már döntött a Classic-kategóriás 737-esei – 17 300-as és 22 500-as – kivonásáról 2016-ban. Ugyanakkor 2011-ben összesen 30 újrahajtóművezett 320-as és 321-es megvásárlásáról írt alá megállapodást az európai gyártóval.
Ami a szélestörzsű gépeket illeti, a Lufthansa az első üzemeltetője volt a Boeing modernizált utasszállító 747-esének, a húszgépes rendelést csak eggyel csökkentette, amúgy pedig A330-asokat, 340-eseket és kétszintes 380-asokat is repültet.
Az új gépek beszerzéséről azután született meg a döntés, hogy a Lufthansa a 2012-es évre 990 milliós nettó profitot jelentett, a bevétel pedig csaknem 5 százalékkal, több mint negyvenmilliárd dollárra nőtt.
Christroph Franz vezérigazgató ugyanakkor óvott attól, hogy a jó eredmény bárkiben azt a tévhitet keltse, hogy a társaság nem kell, hogy végrehajtsa a szigorú költségcsökkentési programot.