A Mabusz elnöke félti a hazai buszgyártást

iho   ·   2016.01.20. 18:45
00kicsi

A bevezetőben felsorolt három hazai gyártó részvétele az áprilisban kiírandó tendereken kérdéses is lehet akár, vegyük példának a Kravtexet, amely a pécsi városi közlekedés flottacseréje és egy Volánbusz-beszerzés óta komoly hazai eredményt nem tudott felmutatni, vagy a Rába-Volvót (amely inkább az utóbbi, mint az előbbi), amely a budapesti hibrid buszok óta nem forgalmazott itthon. Egyedül a MABI tud eredméyneket felmutatni a budapesti PKD-buszokkal, valamint a már megkötött szerződés alapján érkező elektromos járműveivel.

A közelmúltban adtuk hírül, hogy áprilisban kötelező lesz az autóbuszos közszolgáltatási tendereket kiírni a helyközi közlekedésre, és a feltételek között – uniós előírásra – szerepelni kell a tíz évnél nem öregebb átlagéletkorú buszflottának is. A Magyar Nemzetnek nyilatkozva Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Egyesületének (Mabusz) elnöke elmondta: habár a magyar gyártók képesek évi akár öt-hatszáz busz előállítására is, a küszöbön álló tender a külföldi, használt buszok importálásának kedvez.

Használt buszok jöhetnek a Mabusz elnöke szerint – na de milyenek és honnan? (fotó: Kemsei Zoltán)

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a tervezett közbeszerzésről részleteket nem árult el, de Vincze-Pap Sándor szerint várhatóan központi Volán-beszerzést nem várhatunk, a cégek használt, hat–nyolc éves autóbuszok vásárlásával kívánják az előírt feltételeket tartani. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnökségi tagja, Dér Péter azonban mindenképp az autóbuszpiac növekedését várja, a 2015-ben behozott 546 buszhoz képest tíz százalékos növekedés várható – azaz pont annyi, amennyit itthon is elő tudnánk állítani.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek