Villanybuszt a népnek!
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Bolla Tibor a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója aláírták a húsz elektromos midi autóbusz és azok üzemeltetéséhez szükséges töltőoszlopok beszerzéséről szóló szerződést.
A ma szignózott támogatási szerződés értelmében a Nemzetgazdasági Minisztérium mintegy négymilliárd forint összegű, nem visszatérítendő támogatást nyújt a BKV Zrt. részére, amelynek köszönhetően lehetőség nyílik húsz, kiemelten környezetbarát, új Modulo Medio Electric elektromos midi autóbusz beszerzésére.
A modern, fővárosi közlekedés igényeit maximálisan kiszolgáló elektromos meghajtású, alacsonypadlós járműveket az Evopro Kft. gyártja. A kocsik nyolc méter hosszúak és hatvanegy főt (kerekesszékes utas esetén ötvenöt főt) képesek szállítani egyszerre. A zéró emissziós autóbuszok akadálymentes közlekedést biztosítanak, emellett pedig üzemeltetésük is várhatóan kedvező. Az új járműveket a tervek szerint 2016 tavaszától veheti birtokba a fővárosi utazóközönség.
Új korszak nyílik a főváros közösségi közlekedésében, amelynek nyertesei a budapestiek, a magyar ipar és a buszgyártás - hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, amikor a tárca húsz magyar gyártású, elektromos meghajtású midi autóbusz, és az üzemeltetéshez szükséges töltőállomások beszerzéséről írt alá támogatási szerződést a BKV Zrt.-vel. Varga Mihály rámutatott: azzal, hogy megjelennek a tisztán elektromos meghajtású autóbuszok a menetrendszerinti budapesti közösségi közlekedésben, kézzelfoghatóvá válik, hogy az elektromos járművek valós alternatívát jelentenek az autóhoz képest.
A megállapodás megfelel a kormány azon törekvésének, hogy Magyarország Közép-Európa vezető országa legyen az elektromos közlekedés elterjesztésében - hangsúlyozta a miniszter. Azt szeretnék elérni, hogy Magyarország minden szempontból, a környezetvédelmet, a gazdasági fejlődést és a versenyképesség javítását tekintve is profitáljon az új technológiák térnyeréséből.
Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: míg most száz forint egy dízelüzemű autóbusz kilométerdíja, az elektromos buszok üzemeltetési költsége ennek egyharmada, vagy egynegyede lesz. Bolla Tibor hozzá tette, hogy száz éve indult a menetrendszerinti autóbusz közlekedés Budapesten, a két elindított járatból az egyik akkumulátoros elektromos hajtású autóbusz volt. Ma 2500 jármű látja el a közösségi közlekedést Budapesten, amelyből több mint ezer autóbusz közlekedik kétezer kilométeren.
Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes kiemelte: néhány hónapon belül Amszterdam és London után Budapesten lesz a legnagyobb elektromos buszflotta Európában. A városvezetés is Budapest környezetbarát, fenntartható módon történő fejlesztése mellett teszi le a voksát.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!