A Malév-vonalak többségére már van kapacitás
Folyamatosan érkeznek a légitársasági ajánlatok a Budapest Airporthoz újabb járatok indításáról a Malév február 3-án bekövetkezett csődje nyomán – adja hírül a repülőteret kezelő cég. Egy sor légitársaság már bejelentette, hogy rövidesen elindítja új járatait Budapestre: a Lufthansa, az Air Berlin, a görög Aegean Airlines, a Ryanair, a SmartWings és a Wizz Air is hozzájárul a budapesti légi forgalom talpra állításához. Mindez hozzáadódik a már eddig is megtett erőfeszítésekhez, amelyek révén a Budapest Airport partner légitársaságai növelték kapacitásaikat a budapesti járatokon – hangzik a közlemény, amelyben a Budapest Airport örömmel nyugtázza, hogy alig öt nappal a nemzeti légitársaság leállása után a Budapestről kiinduló korábbi Malév-járatok kapacitásának több mint 60 százalékára érkezett légitársasági igény, illetve ajánlat. Ami még ennél is fontosabb: ezek a járatok a következő néhány hétben el is indulnak, így a budapesti utasoknak lényegesen kevesebbet kell majd módosítaniuk korábbi utazási terveiken.
„Sajnos azok az előrejelzéseink valóra váltak, hogy a budapesti átszálló forgalmat teljes egészében elveszítettük, a légitársaságok által múlt péntek óta bejelentett új járatok azonban biztosítják számunkra a talpraállás lehetőségét” – jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.
A Budapest Airport csapata minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy új légitársaságokat hozzon Budapestre, új járatokat indítson el, illetve növelje a meglévő üléskapacitásokat a nagy forgalmú útvonalakon. Mind a hagyományos, mind a diszkont-légitársaságok pozitívan reagáltak, egy sor új járat már működik is, a többi a közeljövőben kezdi meg működését – hangzik a közlemény, majd így folytatódik: „A légitársaságok bejelentései megerősítik azt a régóta hangoztatott meggyőződésünket, hogy Budapest valóban vonzó desztináció a légitársaságok és utasaik számára. Erre lehet következtetni azokból az ajánlatokból, amelyek egymás után érkeznek be hozzánk a Malév megszűnése óta.”
Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója hozzátette: „Ezen korai pozitív fejlemények ellenére továbbra is lyuk tátong az üzleti tervünkön, és készek vagyunk tárgyalni minden légitársasággal, amely szeretne új járatokat indítani a budapesti repülőtérről. A légitársaságok számára nyújtható kedvezményrendszerünk és az áraink nyilvánosak, azok minden érdeklődő partner számára egyformán rendelkezésre állnak.”
Bár az említett biztató fejlemények a talpra állás jeleit mutatják a Budapestről kiinduló forgalom esetében, az éves szinten elveszített 1,5 milliónyi átszállóutas-forgalom rendkívül nehéz pénzügyi helyzetet teremt a repülőtér számára. A Budapest Airport éppen ezért sürgős, összehangolt és közös intézkedéseket vár a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, valamint az érintett hatóságoktól, hogy a repülőtér meg tudjon birkózni a kialakult drámai helyzettel – zárul a BA-közlemény.
A dokumentumban nincs szó a Ryanairrel zajló tárgyalásokról, viszont a Népszabadság felfedezte, hogy a rendkívül keményen nyomuló ír fapados légitársaság már a 2-es terminálról induló és oda érkező járatokhoz árul jegyeket a weboldalán. Mint ismeretes, a fapadosok eddig mind az egyesen voltak. Az ügy nemcsak azért feltűnő, mert ez nyilván különlegesen kedvező helyzetbe hozná a Ryanairt más diszkont-légitársaságokhoz képest, hanem mert legutóbbi információk szerint még nem is létezik olyan megállapodás, amelynek alapján Budapestről és Budapestre jegyeket árulhatna az ír társaság.
Az iho/repülés kérdésére a Budapest Airport kommunikációs igazgatója, Hardy Mihály jelezte: a repülőtérnek egyelőre ehhez nincs hozzáfűznivalója, az a Ryanair ügye, hogy mit hogyan reklámoz.