A metró után is lesz élet!

iho   ·   2014.02.14. 07:45
00kicsi

A január 31-én zárult társadalmi egyeztetésre mintegy 7500 hozzászólás, javaslat érkezett. Az utasokon kívül több civil szervezet, továbbá az érintett önkormányzatok is kifejtették véleményüket. Az előzetes tervekhez képest a legnagyobb változás az, hogy az őrmezői rész terhelése csökken, és a 7-es buszcsalád is a tervezettnél nagyobb kapacitást nyújt majd.

Az őrmezői változások a BKK térképén

Lakossági és önkormányzati kérésre csökkentik majd az őrmezői lakótelep átmenő forgalmát. A 87-es buszcsalád és az újonnan indítandó 141E a Menyecske utca és a Péterhegyi út helyett a Neszmélyi úton jár majd, a többszintű csomópont megépüléséig csökken a Balatoni út–Boldizsár utca kereszteződésénél megforduló buszjáratok száma, a Gazdagrét és az agglomeráció felől érkező járatok jó része továbbhalad Újbuda-Központ és a Móricz Zsigmond körtér felé. Az őrmezői buszterminál megépüléséig (várhatóan 2016-ig) a helyközi járatok továbbra is az Etele térre járnak.

A metró Etele téri kijárata szinte kész, mögötte a buszterminál még 2016-ig lesz teljes üzemben<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

Lakossági kérésre – a BKK honlapján említett lehetőségen kívül még egy petíciót is megfogalmaztak – megmarad Gazdagrét közvetlen összeköttetése a belső városrészekkel, a 239-es busz változatlan útvonalon az Uránia moziig közlekedik, az eddigi, hétköznap csúcsidei menetrend szerint. Az egyeztetésben előzőleg meghirdetetthez képest sűrűbben járnak majd a 7-es buszcsalád mindenhol megálló járatai: a közös követés háromperces lesz. A metró közvetlenül nem fogja érinteni a Zugló s Újpalota felé irányuló közlekedést, a buszkapacitás így változatlanul marad. A felszíni közlekedés végleges módosításait a BKK február 28-áig kihirdeti, de az egyeztetés lezárult január 31-én, most már csak a menetrendek összehangolása folyik.

Az őrmezői oldal korántsem mutat ilyen képet, de a buszvégállomás kezdeményei már felismerhetők

Tarlós István főpolgármester a felszíni hálózatról szóló egyeztetés tapasztalatait összegző sajtótájékoztatóján a 4-es metróval kapcsolatban elmondta még: „A Jóisten és a Siemens kezében vagyunk, hiszen hogy a Siemens végig megbirkózik-e a saját szoftverével, azt előre senki nem mondhatja meg, ezen múlik már a dolog.” Hozzátette: a hírekkel ellentétben az elmúlt három hétben a metró sötétüzemi próbáin nem fordult elő biztonságkritikai hiba vagy rendszerleállás.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek