Petíció a 239-es buszért

iho   ·   2014.01.27. 19:00
1609139_658956184141535_69387504_o-001

Egyre közeelbb a 4-es metró átadása: a BKK külön oldalt indított a viszonylat átadása utáni változások kapcsán. A társadalmi egyeztetésen az érdeklődők a városrészekre lebontva szemlélhetik meg a módosításokat. A gazdagréti lakótelepet érintő legnagyobb változás, hogy megszűnik a 239-es járat, ami a Budaörsi út–Hegyalja út–Erzsébet híd–Uránia útvonalon biztosított eddig gyors, átszállásmentes kapcsolatot.

A 4-es metró átadása után bealkonyul a 239-esnek<br/>(fotó: Fábián Attila)

A pótlására a BKK egy új viszonylatot indít 8E néven a régi 8-as busz útvonalán, amelyet az északi végén Újpalotáig, a déli végen pedig a 4-es metró Kelenföldi vasútállomás végállomásáig hosszabbítanak meg. Az átszállásmentes kapcsolat tehát marad, azonban a 239-essel szemben jóval nagyobb kerülővel és menetidővel lehet majd eljutni a belvárosba.

Fent a 239-es jelenlegi útvonala, lent pedig útvonal-alternatívák Gazdagrétről a belvárosba az átadás után: északra a 8E-vel, vagy délre a 8E-M4 kombó<br/>(forrás: BKK)

Jellemző adat, hogy a 239-es csúcsidőben is jó 25 perc alatt leért az Urániához, nem véletlenül emlegették elindulásakor a járatot úgy, mint egy szög a 4-es metró koporsójába. Ezzel ugyanis a 8E+4-es metró kombináció sem versenyezhet, a másik irányba pedig a 8E a farkasréti és sashegyi kerülő miatt jó 30, csúcsidőben akár 40 perc alatt érnek el az utasok a belvárosig. A tervek szerint a 8E-n csuklós járművek fognak közlekedni, ami hegyes-dombos környék miatt télen igazi kihívás lesz a járművezetőknek.

A 8E megállói a Gazdagréti tér környékén: Nagyida utca (a távolban a panelházak tövében található a tér), illetve Tűzkő utca (a ház mögött található a végállomás)

További probléma, hogy az új járat a lakótelep központjának (itt található többek közt: óvoda, posta, rendelő) számító Gazdagréti téren sem áll meg, csak jóval előtte (Nagyida utca) és jóval utána (Tűzkő utca). Ez az utasokra (köztük sok a nehezen mozgó, babakocsis, kerekes székes) háruló plusz gyaloglás mellett azt is jelenti, hogy így a járatnak nem lesz csatlakozása a lakótelep déli oldalán közlekedő egyetlen járatra, a 153-asra.

A 8E útvonala a Gazdagréti tér környékén<br/>(forrás: BKK)

A változások tehát nem minden gazdagrétinek kedveznek, lesz, aki jól jár, és lesz, aki rosszabbul. Utóbbiak még petíciót is indítottak a 239-es busz megmaradásáért. További javaslatuk, hogy a 8E a kelenföldi meghosszabbítás helyett végállomásozzon a Gazdagréti téren, északon pedig csak a Keletiig menjen. Egy 153A jelű Gazdagrét–Kelenföld közvetlen járattal továbbra is elérhető lenne a metró, az új 153-as pedig továbbra is a Móricz Zsigmond Körtérre közlekedne. kihagyva a kerületi keringőt, amit anno az Újbuda-busz is leírt. További ötlet lenne a 103-as busz meghosszabbítása Gazdagrétre, amivel egy harántirányú M3-M4 kapcsolat is létrejöhetne.

Nem lesz megoldva az akadálymentes átszállás a 8E-ről a 153-asra<br/>(fotó: Fábián Attila)

A BKK a hónap végéig várja az észrevételeket a weboldalán keresztül.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.