Négyen a tenderen
Az Index szerint még nem biztos, hogy mind a négy pályázó ajánlata érvényes, ez körülbelül két-három hét múlva derülhet ki. A tenderre jelentkezők közül kiesett az Alstom önálló ajánlata, az AnsaldoBreda, a Bombardier, a Solaris, a Pesa és a Vossloh.
A versenyben levők közül a CAF a már több városban (Belgrád, Tallinn, Besancon, Houston) bizonyított, és Debrecenben nyert alumíniumszerkezetű Urbos3 típussal, a Siemens a Combino-utód Avenióval (München, Hága és Doha vásárolt) indulhat. A Škoda 03T-19T típusú járművei a cseh városokon kívül Rigában és Wroclawban is futnak, de sikerült eladni belőlük Olaszországba, az Egyesült Államokba és Miskolcra is. A Magyarországon a nagyvasúti járműveiről ismert Stadler a Bochumban, Londonban, Grazban és Bergenben futó Variobahn villamosával több magyarországi pályázaton is indult, de pályázatuk nem volt eredményes.
Az alapbeszerzés 37 villamosról szól, de a győztes további 87 járműre szerezhet opciót. Az első járművek 2014 végén, az utolsók 2015 harmadik negyedévében érkezhetnek.
A privatbankar.hu a Napi Gazdaság előfizetős változatára hivatkozva árakat is tudni vél. Eszerint a Škoda – hogy megfelelő referenciája legyen – az Alstommal közös pályázatot nyújtott be a háromszor is meghosszabbított budapesti villamostenderen, az ár alapján második a Debrecenbe villamosokat szállító spanyol CAF, harmadik a nagykörúti Combinókat gyártó Siemens, negyedik a MÁV-Startnak és a GYSEV-nek motorvonatokat gyártó Stadler lett.