A vasút és a repülés emlékei egy helyen?

iho/repülés   ·   2012.08.12. 17:00
szolnoki_muzeum_cim

A Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság ülésén harmincnégy új kiemelt turisztikai beruházás támogatásáról döntöttek a Regionális Operatív Programok keretében, az észak-alföldi programok között szerepel a Szolnoki Interaktív Repülőmúzeum kialakítása – adja hírül a Szolnok.hu.

A Szolnoki Repülőmúzeum egyedülálló létesítmény hazánkban, de jelenlegi állapotában nem túl vonzó a turisták számára, ezen pedig földrajzi elhelyezkedése sem javít – folytatódik a beszámoló. Ugyanakkor a repülőgépgyűjtemény, valamint a szakmai háttér kiváló alapot biztosít egy modern, interaktív múzeum kialakítására, amely fellendítené a város turizmusát.

(fotók: Somogyi-Tóth Dániel, legifotok.hu)

„Legalább országos jelentőségű fejlesztést kell végrehajtanunk, ami a repülőmúzeum áttelepítésével, továbbfejlesztésével, interaktívvá tételével megoldódni látszódik” – mondta Csatári István a Szolnoki Városfejlesztő Zrt vezérigazgatója. Ennek megvalósítására 2 milliárd 100 millió forintos támogatást kapott a város.

A tervek szerint Magyarország Magyarország második (Pest–Szolnok) vasútvonala végállomásának területére költözik a repülőmúzeum. Ezzel megvalósulna az indóház felújítása is – a hajléktalanok és a vandálok ugyanis teljesen elcsúfították az épületet. A tervek szerint repüléstechnikai restaurátor és oktató központ, tematikus játszótér, helikopter és hőlégballon leszálló pálya, látogatói központ valamint több nyelvű információs pult is épül majd a területen.

Az internetes fórumokon a hír fogadtatása nem egyértelmű: egyes hozzászólások a repülőgépgyűjteményt féltik a vasúttal való közös projektől, és úgy vélik, inkább jelenlegi helyén kellene többet költeni a jól működő múzeumra, az indóházat pedig újítsák meg külön.

Az iho/repülés értesülései szerint a múzeum barátai amiatt aggódnak, lesz-e elég pénze és alkalmazottja a városnak a majdani új kiállítás üzemeltetésére, vagy továbbra is a katonák kellene, hogy dolgozzanak az új helyen is – ingyen. Gond a nagy gépek, például az ott lévő Il-18-as, Tu-134-es, Antonov szállítógépek áthelyezése, ezeket már nem biztos, hogy szét lehet szerelni, átvontatni őket viszont a lakott területen, szűkebb utakon, hidakon át nem elképzelhető. Az is kérdés, hogy kapnak-e az értékesebb relikviák fedett kiállítóhelyet,  könnyűszerkezetes hangárt, vagy legalább bármiféle tetőt maguk fölé.

Kapcsolódó hírek