Ahol a soktengelyesek laknak

iho/vasút   ·   2011.11.24. 11:30
00

A Ferroglobus épülete mögött az Ovit (Országos Villamos-távvezeték Zrt.) vert tanyát. A nagyfeszültségű alállomások tervezésétől az erőművi gépgyártáson át az acélszerkezetek gyártásáig az iparágat teljesen lefedő tevékenység igényli a speciális vasúti járműparkot, Ovit Zrt. felségjellel különböző tengelyszámú és terhelhetőségű, a vasútbarát szlengben csak „soktengelyesnek” nevezett kocsik közlekednek. A cég tulajdonában levő trafószállító kocsikkal a találkozás a Körvasúthoz csatlakozó állomásokon (Rákos, Angyalföld) a legvalószínűbb, a gyárból vasúton kiszállítva itt lehet közúti járművekre helyezni a speciális rakományt.

Az 1996-os térképen jól látszik a Rákosszentmihálynál kiágazó iparvágány-rengeteg<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.