Air France/KLM: 10–12 gép átvételét halasztják

iho   ·   2015.02.23. 13:45
cim3

Európa egyik legfontosabb légitársasági formációja, az Air France/KLM nyilvánosságra hozta tavalyi negyedik negyedéves illetve teljes 2014-es eredményjelentését. A szerkesztőségünkhöz eljuttatott összeállítás fő adatai: az árfolyamhatás nélkül számolt bevételek stabilak, 0,3 százalékos növekedéssel 24,9 milliárd euróra bővültek. Az EBITDA, vagyis adózás előtti bevétel 266 millió euróval 1589 millió euróra csökkent, az árfolyamhatás nélkül számolt működési eredmények 129 millió eurós csökkenést mutattak, miközben a három éve tartó fajlagos költség-redukció 2014-ben 1,3 százalékos csökkenéssel zárult. Csoportszinten a 198 millió eurós nettó veszteség 1,6 milliárd eurós fejlődést mutat, a korrigált nettó eredmény, a csoport részesedése -535 millió euró; 59 millió euróval növekedett 5,42 milliárd euróra 2013 decembere óta a nettó tartozás.

„2014 második felében a tevékenységre nagy hatással volt a tizennégy napig tartó Air France-pilótasztrájk – hangzik a cégcsoport értékelése. – A sztrájk hozzávetőlegesen 425 millió eurós negatív hatást gyakorolt a működési eredményre (330 millió euró a harmadik negyedévben, és 95 millió euró a negyedik negyedévben). Az összbevétel 495 millió euróval csökkent, amit némileg ellensúlyoz a 70 millió eurós költségcsökkentés… Az árfolyamváltozások jelentősen befolyásolták a 2014-es eredményeket. A bevételek 279 millió euróval csökkentek, a költségek pedig 121 millió euróval, ami 158 millió eurós negatív hatással volt a működési eredményre.”

A szorosan vett jelentésen túl az a hír is elárul valamit az Air France/KLM helyzetéről, hogy a csoport 10-12 repülőgép átvételét halasztja a következő két évben a kiadások csökkentése jegyében. Ezt a jelentés közzétételekor a csoport pénzügyi igazgatója, Pierre-François Riolacci mondta el, kiegészítve azzal, hogy mind nagy, mind közepes hatótávolságú gépeket, illetve mind az Air France, mind a rövid- és közepes hálózat árvételére kijelölt leányvállalat, a Transavia bővítési terveit érinti a halasztás.

A cégcsoport elnöke, Alexandre de Juniac elmondta: az Air France egyelőre nem tervezi a jelenlegi tízgépes A380-as flotta további bővítését, vagyis nincs döntés a még le nem szállított két óriásgép átvételéről. Az Air France regionális leányvállalata, a HOP! ATR 72-600-asokkal repül majd, sürgős a régebbi ATR-ek lecserélése, tette hozzá a csoport elnöke. Vita zajlik ugyanakkor arról, felújítsák-e a KLM Cityhopper Fokker 70-eseit. A KLM elnök-vezérigazgatója, Pieter Elbers viszont megerősítette, a holland társaság októberben átveszi első Boeing 787-esét, méghozzá a hosszabb 9-es változatból, 2016-17-ben pedig megkezdődik a 747-esek leváltása.

A Perform 2020, a cégcsoport szerkezetátalakítási programja De Juniac szerint igen „ambiciózus”, és rekord-nagyságú befektetéseket igényel, de ezeket a befektetéseket 600 millió euróval kell megkurtítani, amit a csoport elnöke szerint a kemény gazdasági környezet, az üzemanyagárak és az árfolyamok bizonytalansága és a csak „foltszerűen” beinduló világgazdasági növekedés magyaráz. Az utazóközönség megnyerése érdekében folytatott fejlesztésekkel azonban a cégcsoport nem áll le, az év végére a nagy hatótávolságú flotta több mint egyharmada kap például új kabinbelsőt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek